هوک: به انجام توافقی جدید با ایران تمایل داریم

گروه جهان الف،   3990516026 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
هوک: به انجام توافقی جدید با ایران تمایل داریم

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز گذشته در یک نشست امنیتی با مطرح کردن ادعاهایی به بیان مواضع دولت آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و انجام شدن یک توافق هسته‌ای جدید با ایران پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری نشنال، برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  که دولت متبوعش تمام تلاش خود را برای اعمال فشار حداکثری بر ایران به کار گرفته و این روزها در حال دوره‌گردی و تقلا برای همراه کردن سایر کشورها در تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران است، روز گذشته در نشست امنیتی آسپن درباره توافق هسته ای ایران گفت: به پایان رسیدن تاریخ (بندهای) این توافق ادامه می یابد تا اینکه دیگر هیچ توافقی باقی نمانده باشد.
در حالی‌که آمریکا به طور یک‌جانبه از برجام خارج شد و مقامات ایرانی نیز بارها تاکید کرده‌اند که بر سر  این موضوع هیچ توافق جدیدی انجام نخواهند داد، هوک در ادامه اظهار کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا ، تمایل به انجام دادن توافقی جدید با ایران دارد.
او در ادامه با گفتن این که هر گونه توافق جدیدی باید غنی سازی اورانیوم در ایران را محدود کند، گفت: تا زمانی که ایران اجازه غنی سازی دارد، ما همین بحث را درباره این که آن ها چقد (به تسلیحات هسته ای) نزدیک هستند، خواهیم داشت. 

او با در خواست از روسیه و چین برای حمایت از این موضوع، گفت: ما باید استاندارد شورای امنیت سازمان ملل را به عدم غنی سازی بازگردانیم. 
هوک علاوه بر این درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر سال جاری تاریخ آن به پایان خواهد رسید، گفت: این که اسرائیل و عرب ها با یک دیگر بر سر وجود تحریم تسلیحاتی علیه ایران موافق هستند، دارای اهمیت است و باید به آن توجه کرد.

او ادامه داد: ما هنوز رای گیری نکرده ایم،  تا زمانی که رای گیری نشده است و دست هایی را  ندیده ام که در نیویورک بالا می روند، از دیپلماسی صرف نظر نمی‌کنم.