پیش‌بینی مورخ آمریکایی از نتیجه انتخابات آبان‌ماه آمریکا

گروه جهان الف،   3990515182 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک مورخ آمریکایی که از دهه هشتاد میلادی تاکنون نتایج انتخابات ایالات متحده را درست حدس زده، این‌بار پیش بینی کرده «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی را شکست می‌دهد.

به گزارش فارس، یک مورخ آمریکایی که از سال 1984 به این سو نتایج انتخابات ایالات متحده را به درستی حدس زده این بار نیز مدعی است که «جو بایدن» نامزد دموکرات  انتخابات 2020، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور را شکست می‌دهد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ان بی سی»، «آلن لیچمن» مورخ و استاد دانشگاه  در فیلمی که روز چهارشنبه پخش شد پیش بینی کرده که بایدن در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ را شکست می‌دهد.

این مورخ آمریکایی در این زمینه گفته که رای دهندگان در ایالات متحده  فریب کارزارهای تبلیغاتی را نخواهند خورد و رای دهندگان با توجه به چگونگی اداره کشور از سوی کاخ سفید رای می‌دهند.

لیچمن در این باره گفت، نظرسنجیها همانند تصاویری هستند که هیچکدام تاثیری در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ندارند. وی همچنین گفت که همه‌گیری کرونا اقتصاد آمریکا را در برهه کنونی به رکود کشانده است.

الگوی پیش بینی لیچمن مبتنی بر 13 مقوله مختلف تحت عنوان «کلیدهای ورود به کاخ سفید» است  و بیشتر سوابق حزب حاکم فعلی  در کاخ سفید تا سوابق نامزدها را در نظر می‌گیرد. این مورخ آمریکایی پیش بینی کرده که ترامپ کاخ سفید را از دست می‌دهد.

در حالی که کمتر از 100 روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهند که بایدن به طور عمومی پیشتاز است. با این حال در سال 2016 نیز نظرسنجی‌ها عموما از پیروزی هیلاری کلینتون حکایت داشتند که نتیجه حاصله خلاف آن بود.