چین ۲ فروند موشک «دانگ فنگ» پرتاب کرد

گروه جهان الف،   3990515157

واحد موشکی ارتش چین در برابر آزمایش موشکی آمریکا به پرتاب ۲ فروند موشک «دانگ فنگ» اقدام کرد.

 

به گزارش مهر به نقل از روزنامه «سَوث چاینا مورنینگ پُست»، واحد موشکی ارتش چین اعلام کرد که در جریان برگزاری تمرین نظامی ۲ فروند موشک «دانگ فنگ» ۱۶ و ۲۶ را شلیک کرده است.

بر اساس اعلام وبگاه خبری ارتش چین (۸۱.cn)، دانگ فنگ ۲۶ بُردی حدود ۴ هزار کیلومتر دارد و اولین موشک بالستیک چین است که توانایی حمله به «گوام» از قلمروهای آمریکا در غرب اقیانوس آرام را دارد.

آنطور که روزنامه مذکور اعلام کرده است، دانگ فنگ ۱۶ نیز دقیق‌ترین موشک بالستیک با برد کوتاه و متوسط ارتش چین است که برای هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی آمریکا در «اوکیناوا» واقع در ژاپن طراحی شده است.

«لیو یانگ»(Liu Yang) فرمانده تیپ موشکیِ برگزار کننده آزمایش‌های موشکی در این باره اعلام کرد که ارتش این کشور برای نبرد در وضعیت بسیار آماده‌ای قرار دارد.

این در حالیست که روزنامه «سَوث چاینا مورنینگ پُست» در ادامه اضافه کرد که فرماندهی نیروی هوایی آمریکا نیز از پرتاب یک فروند موشک بالستیک غیر مسلح میان قاره ای خبر داده است. موشک مذکور می تواند با کلاهک هسته ای جایگزین شده و با پرتاب از پایگاهی در کالیفرنیا و طی مسافت بیش از ۶ هزار کیلومتر، به هدف غیر واقعی اصابت کند.