نظرات برگزیده مخاطبین الف: تهیه مسکن وظیفه نماینده است و تا این کار نشود درکی از زجر مردم ندارد/ وقتی از مردم مالیات می گیرید آنها تعیین می‌کنند صرف چه می‌شود/ کرونا را نباید سیاسی کرد

گروه سیاسی الف،   3990515155 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: تهیه مسکن وظیفه نماینده است و تا این کار نشود درکی از زجر مردم ندارد/ وقتی از مردم مالیات می گیرید آنها تعیین می‌کنند صرف چه می‌شود/ کرونا را نباید سیاسی کرد

«خانه‌های خالی در محاصره مالیاتی/ سامانه ملی املاک را دریابید!» عنوان یکی از گزارش‌های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*دو روز دیگه از نفس کشیدن مردم هم مالیات میگیرید. فقط برای پر کردن جیب دولت

*در کشورهایی که مالیات سنگین از مردم می گیرند مردم تعیین میکنند مالیات صرف چه چیزی بشود!

*تا زمانی که خرید و فروش املاک در دست بنگاه ها باشد و سود آنها درصدی از معامله باشد هیچگاه توقع تعادل قیمتها را نداشته باشید اگر چندین برابر فعلی خانه خالی داشته باشیم اول مالیات دوم کوتاه کردن دست بنگاه ها و دلال ها باید سیستم بطور کامل تغییر کند .

*آقا چرا هیچکس نه نویسنده محترم و نه قانونگذار محترم و نه برخی از کارشناسان محترم موضوع را دقیق درک نکرده اند.بر اساس آمار بیش از 2 میلیون واحد مسکونی خالی وجود دارد لذا احتکار کلان واحدهای مسکونی مطرح باید باشد نه کسی که مثلا 2 تا خانه دارد بعضی بیش از 1000 واحد مسکونی را خالی گذاشته اند برای ضربه زدن به مردم. این محتکر است و مجرم است و شناسایی آن هم خصوصا برای ارگانهای اطلاعاتی و انتظامی بسیار ساده است و نیاز به این همه پیچیدگی ندارد. چطوری کسی که 100 تا خودرو را احتکار میکنه میشه پیداش کرد ولی کسی که 1000 واحد مسکونی را احتکار کرده نمیشه! ضمنا اگر کسی مجرم باشد ازش مالیات نمیگیرن بلکه مجازاتش میکنند. 

* هزاران نهاد دولتی معاف از مالیات هست فقط میخوان از خونه های 60 متری مردم مالیات دریافت کنند !

*مثلا یکی در باستی هیلز لواسان کاخ بخره! یک بنده خدا هم نزدیک دریاچه نمک قم هم نگذارن چادر بزنه!

*مسکن فقط وقتی ارزان میشه که دلار بیاد پایین با مالیات چیزی ارزون نمیشه

*{جواب نظر بالا}از کی تا حالا مسکن با دلار سنجیده می شود؟ در کشورهای دنیا در  یک سال مثلا استرالیا و یا انگلیس دلار در ان کشور بیش از 40 درصد بالا می رود و قیمت کالاها از جمله خانه  همان قیمت قبلی است.

*در کامنتهای بالا نگرانی محتکران مسکن به وضوح دیده میشه.دولت باید با قاطعیت و شدت تمام مالیات بر خانه های خالی رو اجرایی کنه تا دست زالوصفتان از این عرصه کوتاه بشه.البته کار دشواریه و چه بسا خیلی از افراد و .. .. در این بین متضرر بشن.

*در کشورهای پیشرفته هم مالیات میگیرند ولی مردم آن مالیات را به رضایت پرداخت میکنند چرا که در مقابل آن خدمات درمانی رایگان ، تحصیل رایگان ،خدمات شهری مناسب و انواع امکانات را دریافت میکنند. ولی در کشورما چی ؟؟؟؟؟؟؟

*پنجاه درصد از کسانی که مالیات نمیدن ارگانهاو سازمانهایی هستند که بودجه دولت رومیگیرن ویک ریال مالیات نمیدهند هرچی هم خانه خالی هست مربوط به بانکها هست که درتصرفشون هست.

*مقصر وضع موجود مسکن دولت و سیستم تورم زای کشور است که مردم را برای حفظ ارزش دارایی مجبور به خرید ملک، خودرو، ارز و .....مازاد بر نیاز میکند وحالا  مثل اینکه آنها مقصرند که باید جریمه بپردازند. ضمن اینکه مالیات بر ارزش افزوده سرمایه منطقی است اول بیایند عوارض های معوقه خودرو و شهری که شاید سالها افراد نپرداخته اند و مشخص هستند وصول کنند و بعد برای مشکل اجاره نرخ بگذارند و گرنه قوانین افراط گرایانه همیشه ضرر بیشتری دارند.

***

«آقای حدادیان زودتر تکذیب کنید!» عنوان یکی از یادداشت‌های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*انوقت من نمی دونم اقای حدادیان و طرفداران این تفکر چرا 24 ساعته به ترامپ و رئیس جمهور برزیل و طرفداران انها گیر می دهند.   خوب انها هم می گویند زندگی خودمان است. همه چیز باید هر چه زودتر عادی بشود. هر کس نگران است خانه بماند!

*عزاداری یک امر مستحب است  ولی اگر هزار نفر جایی جمع شوند و یک نفر مبتلا بشود و بمیرد همه آن 1000 نفر در قتل شریک و طبق ایه قرآن قاتل عذابش جاویدان است. و بهانه عزاداری برای امام حسین (ع) اصلا نمی تواند توجیه قتل افراد باشد. خود پیغمیر(ص) هم در سال صلح حدیبیه با آنکه برای حج واجب تا پشت دروازه شهر مکه آمده بودند  ولی بخاطر حفظ جان مسلمانان حج را رها کردند و به مدینه برگشتند تا طبق توافق با کفار مکه سال بعد به حج مشرف شوند.

*امام حسین هم راضی نیست جان ارادتمندانش بخطر افتد.

*برادر عزيز موضوع امام حسين نيست امام نيازي به اين امور ندارد ايشان شهيد شدند كه جهل از جامعه برود وخوارج پينه بر پيشاني تاريخ به خود بيايند.

*پیشنهاد می کنم آقای حدادیان چند روزی جهت خدمت رسانی در بیمارستان مسیح دانشوری یا مکان دیگری که بیماران کرونایی حضور دارند به امر خدمت رسانی به بیماران کرونایی بپردازند این امر از هر روضه خواندنی ثوابش بیشتر است .جانشان هم که اختیارش دست خودشان است

*کسی که کرونا میگیره فقط جان خودش به خطر نمی افته..  بلکه جان دیگران رو به خطر می اندازه... امام حسین شهید شد تا مردم بفهمند اگر با تباهی و فساد در جامعه ای مبارزه نشه دامنگیر همه جامعه میشه (همون استدلالی که پشت اصل امر به معروف و نهی از منکر هست) اما خیلی از ماها که خودمون رو پیرو حضرت میدونیم هنوز به این باور نرسیدیم که در یک جامعه بشری نمیشه گفت: "من اونجوری که میخوام رفتار میکنم و به دیگران کاری ندارم!" اگر کمی دقت کنید متوجه میشید این جماعت همون استدلال غلطی رو دارند میارند که به عنوان مثال خیلی بی حجابها دارند و میگن بدن خودمونه میخواهیم برهنه باشیم!

*عزاداری امام حسین یک امر مستحب است و نه واجب چطور است که برای تعطیلی امر واجبی همچون حج هیچکدام از این اقایان شاکی نشدند  ولی  از دین و امام حسین مایه می گذارند

*کاش این شجاعت و صراحت را هم در مورد ایام محرم و تاسوعا و عاشورا و راهپیمائی اربعین و..... را هم داشت و با قاطعیت اعلام می کرد که به خاطر سلامت مردم و جامعه برگزار نشود و دوپهلو صحبت نمی کرد و جناحی و سیاسی عمل نمی نمود. ای کاش مسئولین با مردم روراستر و شفاف عمل می کردند و اینقدر قضیه کرونا را سیاسی و شخصی و جناحی نمی کردند

*اختیار جانتان با خودتان ، ولی آقای مداح عزیز حتما به عزاداران محترم بفرمایین از بعد اجتماعی و حق الناس بودن پس از مراسم حتما تشریف ببرن قرنطینه ، خودم و خانواده ام اگه کرونا بگیریم مطمئن باشین از شما به آقا ابوالفضل شکایت میکنم .

*شاید کمتر کسی در ایران باشه که برای رسیدن محرم لحظه شماری نکنه.ولی به خدا امسال شرایط فرق میکنه.میشه در خانه ها نشست و عزاداری کرد.تجمعات خطرناکه.همه دنیا فدای خاک پای امام حسین.ولی امسال شرایط عادی نیست.به حج امسال نگاه کنید که فقط 10 هزار نفر اجازه انجام مناسک رو پیدا کردند اون هم فقط مردم عربستان بودن.هیچ کشوری حاجی اعزام نکرده.تعصبات رو بذارید کنار

***

«نمایندگانی که خانه سازمانی ۳۸۰ متری مجلس را از آنِ خود کردند!» عنوان یکی از گزارش‌های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*و این املاک نجومی نیست و نبوده؟ و فقط همون تخفیف دادن در فروش فلان املاک (املاک نجومی) نام گرفت ، بلکه بتوانند خطایی موازی با حقوقهای نجومی بسازند تا بگویند جناح مقابل هم آررره

*اگر به نمایندگان مجلس پولی بابت ایاب و ذهاب، اجاره منزل و دفتر کار داده نشود و حقوقشان به یک چهارم مقدار فعلی کاهش یابد، میتوان امیدوار بود که شاید درد مستأجران را اندکی درک کنند!  البته با این شرایط سختتر دیگر هیچوقت نماینده مجلس نمی شوند!

*وقتی قانونگذار خود قانون گریز باشد. سیر از گشنه خبر ندارد.

*خدایا چیزی هم مونده که غارت نشده باشه. همش رانت و سواستفاده از موقعیت

*کاش نمایندگان اینقدر که دغدغه مسکن خودشان را دارند دغدغه مسکن مردم عادی و کارگردان هم داشتند و پیگیری می کردند

*مگر از مجلس حقوق نمیگیرند ، چرا اصلا باید به آنها خانه داده شود . کدام شرکت برای استخدام کارکنانش به آنها خانه میدهد . تهیه مسکن وظیفه خود شخص نماینده است و تا این کار را نکند درکی از زجری که مردم برای تهیه مسکن میکشند را پیدا نمیکند.

*کاش نمایندگان اینقدر که دغدغه مسکن خودشان را دارند دغدغه مسکن مردم عادی و کارگردان هم داشتند و پیگیری می کردند

*راستی ماجرای خونه‌های ۲۵ متری چی شد؟ظاهرا ۱۵تا، ۱۵تا گذاشتن کنار هم دادند به نماینده‌ها. واقعا خجالت‌بار هست. البته از گلهایی که الان سالهاست نماینده‌ها چه در دوره‌های قبل وچه در این دوره، دارند به جمال مردم و مملکت میزنند از این بهتر هم انتظار نباید داشت.

*خانه سازمانی مگه 380 متر میشه؟ از روز اول معلوم بوده که قراره پس داده نشه وقتی 380 متری ساخته میشه. پس زیاد پیگیر نباشید. فعلا برق و گاز اون پیر زن حاشیه نشین باید قطع بشه

*به نطر میرسه نمایندگان برا خدمت نمیرن مجلس فقط برا غارت بیت المال میرن خدایی اگر حقوق نماینده ها هم مثل کارگرا یا کارمندان دولت بود و هیچ امتیازی نداشتن یک نفر هم برا مجلس کاندید نمیشد دوست دارم نظام این امتحان کنه ببینه چند نفر حاضرن خدمت کنن.

*خدا رحمت کنه پیرزنی که با لودر خانه اش را روی سرش خراب کردند و حالا میگویند که نماینده های سابق خانه هارو خالی نمیکنند

*متاسفم برای نظام که این چنین نمایندگانی دارند. و پیشیزی به ملت ارزش نمی دهند.   نمایندگان اگر خانه تان هزار متر باشد در نهایت باید در این دنیا پس بدهید و با دومتر کفن به زیر خاک می روید. مهم عاقبت انسان باید ختم به خیر باشد.