سعدالحریری دولت لبنان را مسئول انفجار بیروت دانست

گروه جهان الف،   3990515141

 رهبر جریان «المستقبل» لبنان با بیان اینکه «بیروت روز گذشته کشته شد»، خواستار محاکمه مقصران انفجار بیروت شد.

به گزارش فارس، «سعد الحریری» رئیس جریان «المستقبل» لبنان و نخست‌وزیر سابق این کشور، امروز (چهارشنبه) از یک مسجد کاملا تخریب شده در جریان انفجار دیروز بیروت، بازدید کرد.

به نوشته اسکای نیوز، او در سخنانی گفت: «جریان حاکم باید مسئولیت انفجار بیروت را بر گردن بگیرد. بیروت روز گذشته کشته شد و همبستگی که لبنانی‌ها از خود نشان داده‌اند به معنای عدم محاکمه عاملان و عدم مسئولیت‌پذیری نیست.»

رئیس جمهور و نخست‌وزیر لبنان امروز در جلسه هیأت وزرای این کشور بر لزوم پیگیری هر چه سریع‌تر تحقیقات در خصوص حادثه روز گذشته در بیروت تأکید کردند و «میشل عون» گفت که مسئولان انفجار را به شدیدترین شکل ممکن مجازات می‌کنیم.

ادعای سعد الحریری مبنی بر مسئولیت دولت فعلی لبنان در قبال حادثه رخ داده در حالی است که دولت «حسان دیاب» صرفا هشت ماه است که روی کار آمده و وجود آن حجم عظیم از مواد «نیترات آمونیوم» از سال ۲۰۱۳ در زمان دولت «سعد الحریری» و «تمام سلام» بوده است.

«بدری ضاهر» مدیر کل گمرک بیروت روز گذشته گفت که در سال ۲۰۱۷ ( زمان نخست‌وزیری سعد الحریری) طی نامه‌نگاری‌های مختلف خواستار رسیدگی به این محموله شده بود اما وزارت دادگستری وقت توجهی به این درخواست‌ها نمی‌کرد.

امروز همچنین در جریان بازدید «سعد الحریری» از این مسجد تعدادی از معترضان لبنانی جلوی خودروی او را گرفته و برخی نیز به سمت آن سنگ پرتاب کردند.