۱۹۰۰ مبتلا به کرونا و ۴ شهید در ناوگان اورژانس کشور

گروه اجتماعی الف،   3990515125

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش ساعات کاری پرسنل اورژانس در بحران کرونا، گفت: تاکنون ۱۹۰۰ مبتلا به کرونا و ۴ شهید در بحران کرونا داشتیم؛ اما به رغم از چرخه خارج شدن موقت مبتلایان، بازهم از خدمت رسانی به بیماران عقب نماندیم.

۱۹۰۰ مبتلا به کرونا و ۴ شهید در ناوگان اورژانس کشور

به گزارش ایسنا،  دکتر پیرحسین کولیوند در مراسم افتتاح همزمان ۱۱۵ پروژه سازمان اورژانس کشور به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و تسلیت جانباختن شهروندان لبانی در حادثه روز گذشته، گفت: با کمک شخص وزیر بهداشت و نمایندگان مجلس سازمان اورژانس کشور شکل گرفت که باعث چابکی خدمات سازمان شد و به نحوی زمان رسیدن بر بالین بیمار حتی در جاده‌های روستایی کاهش چشمگیری داشته است. قبلا در تهران زمان رسیدن بر بالین بیمار به طور متوسط ۳۸ دقیقه بود که به ۱۴ دقیقه و در موتور آمبولانس‌ها به زیر ۱۰ دقیقه رسیده است.

وی افزود:در حوادث ترافیکی شاهد کاهش آمار مرگ و میر هستیم؛ در حالی که سازمان بهداشت جهانی دو سال قبل ما را جزو کشورهای رده هشتم می‌گذاشت اما اکنون در رده الف قرار می‌گیریم و با کشورهایی مانند آلمان و ... مقایسه می‌شویم.

وی با اشاره به توسعه اورژانس هوایی کشور، تصریح کرد: از ۷ فروند اورژانس هوایی به ۴۵ فروند رسیده‌ایم که ۶۵ درصد مصدومین را مستقیما به اتاق عمل انتقال داده ایم؛ در حالی که در گذشته این ۶۵ درصد افرادی بودند که قبلا یا فوت می‌کردند و یا دچار عارضه می‌شدند.

کولیوند تاکید کرد: ۳۳۰ دستگاه موتور آمبولانس در حال خدمت رسانی در ناوگان اورژانس کشور هستند و همچنین قرارداد خرید هزار دستگاه دیگر نیز بسته شده است تا به کلانشهرها برسانیم.

وی درباره خدمات ارائه شده اورژانس در بحران کرونا، تصریح کرد: توانستیم با پذیرش دانشجویان به شکل ۲۴ ساعته کار کنیم. به یاد دارید که حتی در روزهای نخست همکاران ما هتلداری‌ هم کردند. در این بحران شیفت کاری همکاران ما تغییر کرده است و به شکل ۲۴ ساعت کار و ۱۲ ساعت استراحت تغییر کرده است. تاکنون ۱۹۰۰ مبتلا به کرونا و ۴ شهید در بحران کرونا داشتیم؛ اما به رغم از چرخه خارج شدن موقت مبتلایان، بازهم از خدمت رسانی عقب نماندیم.