وزیر راه: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند

گروه اقتصادی الف،   3990515114

وزیر راه و شهرسازی گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده‌اند.

وزیر راه: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند

به گزارش فارس، محمد اسلامی در جریان سفر به شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه طرح اقدام ملی مسکن پاسخ واضح دولت به جریان تولید پایدار مسکن در کشور بوده است که تلاش می‌شود بر اساس زمان‌بندی انجام شده تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی تصریح کرد: استان مرکزی به میزان تعداد واجدین شرایط این طرح، زمین و کارگزار انتخاب کرده تا مردم دغدغه مسکن نداشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۴۰۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده که با غربالگری انجام شده ۴۳۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش برای خانه‌دار شدن فرهنگیان، وزارت رفاه برای جامعه کارگری، نیروهای مسلح و سایر وزارتخا‌نه‌ها امضا شده که این وزارتخانه‌ها از طریق تامین زمین و یا منابع یارانه‌ای نسبت به خانه‌دار شدن کارکنان خود اقدام کنند که به طور مثال آموزش و پرورش ۱۷۰ هزار نفر را معرفی کرد که ۷۵ هزار نفر آنان فاقد مسکن بودند  که برای ۲۰ هزار نفر عملیات ساخت مسکن‌ آغاز شده است.

وی ادامه داد: نهضت خانه‌سازی در کشور شکل گرفته و با جدیت در حال اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وعده وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره در کشور بیان داشت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت نهم و دهم در حال ساخت بود که از این تعداد ۷۸۰ هزار واحد تا پایان دولت دهم تکمیل شد، یک میلیون و  ۳۰۰ هزار واحد در دولت یازدهم به اتمام رسید و مابقی که حدود ۵۰۰ هزار واحد است تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید که پیش‌بینی می‌شود ۲۰ استان دیگر اختتامیه مسکن مهر را امسال داشته باشند.

اسلامی ادامه داد: هم اکنون ۶۷ هزار واحد مسکن مهر در استان‌های مختلف در حال اجرا است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن بیان داشت: ۸۰ درصد قیمت تمام شده ساخت مسکن به سازنده تسهیلات پرداخت می‌شود، وزارت راه و شهرسازی بر این باور است افزایش تسهیلات خرید مسکن و پرداخت آن خریدار تورم‌زا است، به همین دلیل تسهیلات را در اختیار سازندگان قرار می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۰ هزار نفر تاکنون در بانک افتتاح حساب کرده و تشکیل پرونده داده‌اند که آخرین فرصت برای واریز حساب و تکمیل درخواست تا ۲۵ مرداد است.