لزوم جبران معیشت دهک های پایین درآمدی با اجرای طرح کالا برگ

گروه اقتصادی الف،   3990515110 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به فشار اقتصادی بر دهک های پایین درآمدی گفت: دولت برای جبران معیشت مردم بخصوص دهک های پایین درآمدی باید طرح کالا برگ الکترونیک را اجرا کند.

حیدر مستخدمین حسینی در گفت‌وگو با فارس در مورد لزوم  اجرای طرح کالا برگ الکترونیک برای تخصیص کالاهای اساسی به قیمت یارانه ای به اقشار و دهک های پایین درآمدی گفت:  در صورتی که مسئولین کشور و سران قوا از جمله دولت و مجلس به این جمع نتیجه برسند که توان ارزی و منابع مالی به گونه ای نیست که در بلندت مدت و یا حتی میان مدت نیازهای اولیه و معیشتی مردم را تامین کنند قطعا یکی از راهکارها برای جبران  مشکلات اقتصادی جامعه اجرای طرح کالا برگ یا کارت هوشمند الکترونیک است.  

این کارشناس اقتصادی با اشاره به مشکلات اقتصادی بیان داشت: با افزایش فشارهای اقتصادی مشکلات اقتصادی دهک های پایین جامعه نیز بیشتر می شود لذا این مسائل باعث می شود که هر سال از بخشی از جمعیت متوسط جامعه کاسته شود. 

وی بیان داشت: در حالی که باید سیاست اقتصادی دولت به گونه ای باشد که هر سال با برنامه ریزی های اقتصادی بخشی  از اقشار ضعیف جامعه کم شود و وارد طبقه متوسط جامعه شود اما شرایط اقتصادی به گونه ای که هر سال از طبقه متوسط جامعه کاسته و به جمعیت ضعیف جامعه به لحاظ درآمدی اضافه می شوند.

مستخدمین حسینی بیان داشت: لذا براساس آنچه که آمارها نشان می دهد و شرایط اقتصادی جامعه لازم است تا دولت بخشی از معیشت مردم بخصوص دهک های پایین درآمدی را از طریق اجرای طرح کالا برگ یا کارت هوشمند الکترونیکی تامین کند. 

وی افزود: اختصاص یک یا دو سبد معیشتی طی یک سال کافی نیست و باید اقدامات دولت در تامین معیشت اقشار آسیب پذیر جامعه کار بلند مدت و براساس برنامه ریزی های دقیق مثلا تخصیص کالا برگ الکترونیک باشد. 

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی و مواجهه دولت با کسری بودجه، قطعا دولت قادر نخواهد بود که کالا برگ الکترونیک را برای اختصاص کالاهای اساسی با قیمت یارانه ای در اختیار تمام مردم قرار دهد اما حداقل باید تلاش کند تا از این طریق کالاهای اساسی مورد نیاز اقشار آسیب پذیر را تامین کند و با این اقدام بخشی از معیشت جامعه را اصلاح کند.