ورود اقلام ضد فرهنگی و کالاهای ممنوعه، خط قرمز مرزبانان

گروه اجتماعی الف،   3990515070

فرمانده مرزبانی ناجا، ورود اقلام ضدفرهنگی و کالاهای ممنوعه از مرزها را خط قرمز مرزبانان دانست و گفت: به قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد اقلامی را وارد کشور کنند که امنیت هموطنانمان را به مخاطره بیاندازد.

به گزارش ایسنا، سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و کشفیات مرزبانی در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: استان کردستان، با مردمانی غیور و انقلابی، در زمان انقلاب اسلامی همیشه پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و از اقوام اصیل ایرانی هستند که افتخار کشور می باشند.

وی با اشاره به شرایط سخت خدمتی مرزبانان در مرزها، افزود: همرزمانم با آموزش های پیشرفته نظامی، دفاعی با آمادگی بسیار مطلوبی برای دفاع از حدود و ثغور کشور با اقتدار ایستاده اند.

سردار گودرزی، سفر مقام  معظم رهبری(مدظله العالی) در سال ۱۳۸۸ به استان کردستان را مایه خیر و برکت برای استان دانست و تصریح کرد: تقدیم ۵۴۰۰ شهید گلگون کفن در راستای تأمین امنیت استان کردستان مؤید این است که مردم اصیل این دیار پشتیبان بی دریغ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به پشتیبانی مرزنشینان در برقراری امنیت پایدار مرزهای ایران اسلامی، بیان داشت: مرزنشینان سراسر کشور، مرزیاران افتخاری هستند و به حمدالله هماهنگی مطلوبی میان مرزبانان و مرزنشینان وجود دارد.

سردارگودرزی با تأکید بر امنیت پایدار و مثال زدنی در مرزهای استان کردستان، گفت: مرزبانان در تلاش هستند که معیشت مرزداران و مرزنشینان را به معنای واقعی اجرایی و عملی کنند و اعتقاد دارند که در راستای کمک به اقتصاد مرزنشینان از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی با اشاره به دو بازارچه مرزی "باشماق" و "سیرانبند" و مراودات تجاری، اقتصادی در استان کردستان، گفت: با توجه به بیماری منحوس کرونا، مرز باشماق برای تبادلات تجاری با کشور عراق باز بوده و مرزبانان علاوه بر تأمین و برقراری امنیت مطلوب آن منطقه، آمادگی دارند با فعال شدن بازارچه مرزی "سیرانبند" امنیت آن را تأمین کنند.

سردار گودرزی، ارتباط و تعامل مطلوب جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق و اقلیم کردستان را نشان از دیپلماسی قوی دانست و بیان کرد: هم افزایی و هماهنگی بسیار خوبی بین نیروهای مسلح، دستگاه های اطلاعاتی و مردم شریف استان وجود دارد و با کسانی که درصدد اقدام ضد امنیتی بر علیه کشور باشند مقابله خواهند کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به ورود و خروج کالاهای غیر قانونی، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت کشور مناطق قرمز و زرد در مرزها مشخص شده  و مرزبانان برابر قانون از سرحدات کشورمان پاسداری می کنند.

این مقام ارشد مرزبانی با بیان اینکه مرز مقدس است و همرزمانم مدافع امنیت مرزها هستند، تاکید کرد: مرزداران با اقتدار در مقابل معاندین و ضد انقلاب ها در مرزهای ایران اسلامی ایستاده اند و اجازه ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران به آنان داده نمی شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به شایعات اخیر تیراندازی مرزبانان به کولبران، افزود: برای هرکشوری حریم و مرز با قوانین مشخص تعریف شده است و مرزهای ایران اسلامی هم تابع قوانین و مقررات کشور بوده و مرزداران به کسانی که به قانون عمل می کنند، احترام می گذارند و در برابر قانون شکنان با اقتدار مقابله می کنند.

سردار گودرزی، ورود اقلام ضدفرهنگی و کالاهای ممنوعه از مرزها را خط قرمز مرزبانان اعلام و تصریح کرد: ما به حکم قانون، پشتیبان کشور و مردم هستیم و با پشتوانه مردم و مرزنشینان، امنیت در مرزها را برقرار می کنیم و به قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد اقلامی را وارد کشور کنند که امنیت هموطنانمان را به مخاطره بیاندازد.

بر اساس گزارش سایت پلیس، فرمانده مرزبانی ناجا، روحیه مرزبانان در برقراری امنیت مرزهای استان کردستان را مطلوب عنوان و بیان کرد:  همرزمانم با ابتکار و خلاقیت، امنیت در مرزهای استان را برقرار می کنند که از یکایک آنها بدلیل حضور شبانه روزی در مرزها تقدیر می کنم.