بولتون: اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود آمریکا از ناتو خارج می شود

گروه جهان الف،   3990514109

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه ای عنوان داشت در صورتی که «دونالد ترامپ» بار دیگر در انتخابات پیروز شود آمریکا از ناتو خارج خواهد شد.

بولتون: اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود آمریکا از ناتو خارج می شود

به گزارش مهر، «جان بولتون» در گفتگو با روزنامه آلمانی «هندلزبلات» با اشاره به تنش های میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و ناتو، اعلام کرد که هرچند تعداد کمی از جمهوریخواهان این ایده را می‌پسندند اما اگر دونالد ترامپ دوباره انتخاب شود، آمریکا را از ناتو خارج خواهد کرد.

بولتون در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: در صورتی که ترامپ پیروز انتخابات سوم نوامبر باشد بیشترین حجم مسیر دیپلماسی ایالات متحده از مسیر کنگره طی خواهد شد.

به گفته وی، در صورت پیروزی ترامپ، هم در مجلس سنا و هم مجلس نمایندگان مخالفت‌های شدیدی از سوی دموکرات‌ها و جمهوریخوهان در مقابل تصمیمات ترامپ پیش می‌آید. بنابراین به نظرم اروپایی‌ها بهتر است با کنگره ارتباط برقرار کنند.

بولتون همچنین با اشاره به اینکه برایش مهم نیست چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری کشورش شود، افزود: «بایدن همیشه در زیر زمین خانه خود است و از آنجا بیرون نمی‌آید. اگر او پیروز شود و دقیقاً نداند که باید چه بکند، ما تنها یک مشکل را با مشکل جدید جایگزین کرده‌ایم».

این سیاستمدار تندروی آمریکایی در پاسخ به این سوال که «آیا آنگلا مرکل آخرین رهبر جهان آزاد است؟» پاسخ داد: «آمریکایی‌ها تنها رهبران جهان آزاد به شمار می‌روند. اگر رئیس جمهوری آمریکا نتواند این کار را انجام دهد، هیچکس دیگری نمی‌تواند. مرکل شخصیتی بسیار قدرتمند در اتحادیه اروپا است اما شما باید از خود بپرسید که قدرت آلمان پس از پایان دوره زمامداری وی، تا چه اندازه باقی خواهد ماند»؟