پلوسی: آمریکایی‌ها در حال رنج کشیدن هستند

گروه جهان الف،   3990514078

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر وضعیت نامناسب این کشور در برهه همه‌گیری کرونا، از بی‌تفاوتی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه انتقاد کرد.

پلوسی: آمریکایی‌ها در حال رنج کشیدن هستند

به گزارش فارس، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از بی تفاوتی نمایندگان حزب جمهوریخواه آمریکا نسبت به وخامت اوضاع در این کشور با توجه به همه گیری ویروس کرونا انتقاد کرد.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و از اعضای حزب دموکرات این کشور غروب دوشنبه به وقت تهران در گفت وگو با شبکه خبری «سی ان ان» گفت: «کشور ما در وضعیت اضطراری قرار دارد. مردم در حال رنج کشیدن هستند اما جمهوریخواهان درخواستها برای کمک را  نادیده می‌گیرند.»

پلوسی در گفت وگویی دیگر با شبکه خبری «ام اس ان بی سی» نیز گفت: «در سراسر کشور، خانواده ها ساعتها در صف غذا برای کودکانشان می ایستند. جمهوریخواهان نیز با امتناع از کمک رسانی، عدم همدلی با مردم را نشان میدهند.»

رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا  چندی قبل نیز از سوء مدیریت«دونالد  ترامپ» رئیس جمهور این کشور  در کنترل بیماری کووید-۱۹ انتقاد کرد.

پلوسی در گفت‌وگو با شبکه «سی بی اس» در خصوص شیوع ویروس «کووید-۱۹» در انتقاد از عملکرد ترامپ در کنترل این بیماری همه‌گیر گفت: «این رئیس‌جمهور، من نام جدیدی برای او دارم، "آقای بدترکُن اوضاع". او از همان ابتدا اوضاع را بدتر کرده است - تأخیر، انکار، این فریبکاری است. اینکه (می‌گوید) به طرز جادویی (کروناویروس) ناپدید خواهد شد، این یک معجزه است و بقیه چیزها- و ما در چنین موقعیتی قرار گرفته‌ایم.»

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به چهار میلیون و ۶۲۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید. این آمار و ارقام همچنین نشان می دهد که در ۲۴ ساعت گذشته شمار قربانیان ویروس «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا از ۱۵۴ هزار و ۳۶۰ نفر عبور کرد.

آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در جهان را دارد و پس از آن برزیل با دو میلیون و ۷۰۷ هزار و ۸۷۷ مورد ابتلا و ۹۳ هزار و ۵۶۳ مورد فوتی و هند با یک میلیون و ۶۹۵ هزار و ۹۸۸ مورد ابتلا و ۳۶ هزار و ۵۱۱ مورد فوتی در رده دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس ناشناخته قرار گرفته‌اند.