بهترین مرکز گفتار درمانی در غرب تهران

گزارش بازرگانی،   3990514064

شاید شما در جمع خانواده و یا در میان دوستان، فردی کودکی را دیده باشید که در صحبت کردن دچار مشکل باشد به این معنا که نمی تواند به خوبی کلمات را ادا کرده و قادر به جمله بندی نیست. چنین کودکانی به اختلال گفتاری مبتلا بوده و یا باید تحت متدهای پیشرفته گفتار درمانی، قرار گیرند. در این زمینه، مراجعه به متخصصین ماهر و باتجربه، تاثیر بسیار چشمگیری بر روی کیفیت درمان خواهد داشت.

کلینیک گفتار درمانی در غرب تهران تحت نظر روانشناسان و روانپزشکانی مدیریت می شود که با تسلط به دانش گفتار درمانی، کمک می کنند تا کودک شما هر چه زودتر سلامتی خود را به دست بیاورد.

چند نکته مهم در گفتار درمانی کودکان

درمان این نوع اختلال باید طی یک برنامه ریزی منسجم و منظم انجام گیرد تا اثر بخش بوده و شما بتوانید نتیجه را در مدت کوتاه و به بهترین شکل در فرزند خود شاهد باشید. مرکز مشاوره، روانشناسی و روانپزشکی رویا ، بهترین کلینیک روانشناسی در غرب تهران، به منظور ارتقا کیفیت درمان، چند اصل را همواره سرلوحه امور کاری خود قرار می دهد و از والدین کودک نیز درخواست دارد به این اصول توجه کنند:

  • کنترل حجم صدا

ما در کنار کمک به فرزند برای یادگیری مهارت سخن گفتن، باید حجم صدای او را نیز کنترل کنیم. همین مسئله منجر به طولانی تر شدن درمان می گردد. کودکان مبتلا به اختلالات گفتاری، حجم صدای کم یا زیاد داشته و از طرفی عمده آن ها، نمی تواند حجم صدای خود را در طول صصحبت کردن کنترل کنند.

برای مثال گاهی لازم است داد بزنیم و گاهی باید آرام و با احساس سخن خود را بیان کنیم. تفکیک این دو حالت برای کودک مبتلا به اختلال گفتاری سخت است. متخصصین کلینیک روانپزشکی در غرب تهران در طول درمان، آموزش زبان شناسی و کنترل حجم صدا را همگام با هم پیش خواهند برد چا که این دو به هم وابسته هستند.

  • مشکلات گرامری و دستور زبانی

یکی از مشکلات گفتاری در کودکان این است که نمی توانند منظور خود را به اطرافیان خود منتقل کنند. به عبارت دیگر قادر به جمله بندی و استفاده به جا از کلمات نیستند. همین موضوع آن ها را اذیت می کند. متخصصین ما در کلینیک گفتار درمانی در غرب تهران دوره های آموزش دستور زبان فارسی را برای کودکان برگزار می کنند تا آن ها با تسلط بر این قواعد، به مرور در طی درمان قادر به صحبت کردن باشند.

  • همکاری والدین در طول دوره های درمانی

ما از شما والدین عزیز درخواست داریم که با صبوری خود، همگام با متخصصین ما پیش روند. همکاران ما در کلینیک روانشناسی در غرب تهران، برنامه کاری برای گفتار درمانی را به دو قسمت تقسیم می کنند. بخشی از امور بر عهده متخصص و بخشی دیگر بر عهده والدین است.

این سمت بسیار مهم تر است. کودک هفته ای چند ساعت را تحت نظر مشاور و روانشناس بوده و متخصص با او کار می کند. در اصل عمده ساعات هفته در کنار والدین قرار دارند. والدین باید صبوری کرده و تکالیفی که از کودک درخواست شده است را با او در خانه تمرین کنند.

میزان توجه پدر و مادر و صبر و حوصله آن ها، به شدت بر روی انگیزه کودک برای ادامه درمان تاثیر می گذارد. والدین در رفتار خود بسیار سنجیده عمل کنند تا منجر به سرخودگی کودک نگردد.

توجیه والدین برای گفتار درمانی کودکان

اینکه چه زمان گفتار درمانی کودکان آغاز شود، کاملا وابسته به پدر و مادر است. گروهی از والدین متاسفانه بسیار دیر متوجه اختلال کفتاری در کودک خود می شوند و علت آن، عدم آگاهی آن ها است. اما گروه دوم که بسیار خطرناک بوده و آینده فرزندشان را به خطر می اندازند، والدینی هستند که علی رغم پی بردن به مشکل کودک، نمی خواهند آن را قبول کنند.

آیا شما می دانید با هر روز تاخیر، چقدر درمان کودک را به تاخیر انداخته و چه بلایی بر سر او می آورید. در چنین مواردی، متخصصین ما در کلینیک روانشناسی در غرب تهران، جلسات مشاوره را برای والدین برگزار می کنند. در این جلسات ما جوانب مختلف گفتار درمانی و عواقب عدم درمان را برای والدین بیان کرده و سعی می کنیم آن ها را به یک آرامش روانی برسانیم.

والدین باید از زمان شروع درمان، حمایت همه جانبه خود را از کودک به عمل بیاورند و این مهم، تنها زمانی عملی م شود که پدر و مادر، مشکل فرزند را قبول کرده و درمان را لازم بدانند.

زمان طلایی برای گفتار درمانی

در ادامه مبحث ضرورت گفتار درمانی، ما زمان طلایی را برای شروع درمان مشخص می کنیم. به طور کلی علم روانشناسی ثابت کرده است که بهترین زمان شروع گفتار درمانی کودکان، از سن یک سال و نیم به بعد است. البته لازم است قبل از هر چیز معاینات لازم توسط مشاورین به عمل آید.

در همین راستا، کلینیک روانشناسی در غرب تهران در اولین گام، ابتلا سطح گفتار کودک را بررسی می کند تا بداند علت تاخیر در صحبت کردن، مشکلات گفتاری است و یا اینکه طبیعی است و با کمی صحبت کردن با کودک، حل خواهد شد.

علائم اختلال گفتاری در کودکان

والدین عزیز توجه داشته باشند در صورتی که چند مورد از علائم زیر را در کودک خود مشاهده کردند، حتما در اولین فرصت این مشکل را با متخصصین کلینیک گفتار درمانی در غرب تهران در میان بگذارند. تشخیص اینکه آیا فرزند شما به اختلال گفتاری مبتلا است یا خیر، بر عهده متخصص است لذا خودسرانه عمل نکرده و با روش های غلط، کودک را اذیت نکنید:

  1. لکنت زبان در کودکان به علت عدم توانایی در صحبت کردن

  2. مبارزه با کلمات برای بیان درخواست که منجر به تکرار در گفتار می شود.

  3. عدم توانایی در پیدا کردن کلمات مناسب

  4. ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران به دلیل مشکل در تکلم و در نتیجه میل به تنهایی

  5. مشکل در بلع غذا و ابتلا به بیماری های گوارشی

  6. تکرار کردن جملات دیگران به این دلیل که نمی توانند خودشان جمله بندی کنند.

  7. تناسب نداشتن فعل و فاعل با یکدیگر