نظر آنگلا مرکل درباره خروج نیروهای آمریکا از آلمان

گروه جهان الف،   3990513153 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک مقام دولت آلمان از مخالفت «آنگلا مرکل» صدر اعظم این کشور با طرح آمریکا برای خروج شماری از نیروهای خود از آلمان خبر داد.

به گزارش فارس، سخنگوی دولت آلمان گفت که «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور با برنامه آمریکا برای خارج کردن هزاران نظامی خود از آلمان مخالف است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «اولریک دمر» از سخنگویان دولت آلمان  روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی در «برلین» گفت، که مقامات دولت آلمان غالبا گفته اند که حضور نظامیان آمریکایی در آلمان مهم و خوب است.

وی بر روابط حسنه آلمان و آمریکا علیرغم تصمیم تازه ایالات متحده تأکید کرد. 

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته گفت که  قصد دارد حدود 12000 نظامی آمریکایی مستقر در آلمان را بیرون بکشد. ایالات متحده  در این طرح حدود 6400 نظامی را به ایالات متحده  آورده  و حدود 5400 تن را نیز به کشورهای دیگر در اروپا منتقل کند.

«پیتر بیر» یکی دیگر از مقامات دولت آلمان با انتقاد از برنامه های آمریکا، گفت، این امر برای ایالات متحده از نظر ژئوپلیتیک بی نتیجه است. وی  گفت که طرح کاهش 35000 نظامی به 25000 به نفع منافع امنیتی آلمان یا ناتو نیست.

بیر گفت: «مخالفان زیادی در واشنگتن نه تنها میان دموکراتها بلکه در بین جمهوریخواهان و پنتاگون وجود دارد و ممکن است که این طرح شکست بخورد.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بارها تهدید کرده بود که نیروهای خود را از آلمان به دلیل عدم تمایل این کشور برای افزایش هزینه های نظامی، بیرون خواهد کشید.

دولت آمریکا بعد از اعلام تصمیم برای خارج کردن ۱۲ هزار نظامی خود از کشور آلمان، با لهستان برای استقرار نظامی دائمی در این کشور به توافق رسید. وزارت دفاع لهستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا با مستقر کردن ۱ هزار نظامی دیگر در این کشور، به صورت دائمی در لهستان حضور خواهد داشت.

در تاریخ دوازدهم جولای ۲۰۱۹ بود که دونالد ترامپ» در دیدار با «آندرژ دودا» همتای لهستانی خود در کاخ سفید، برای اعزام ۱۰۰۰ نیروی نظامی به این کشور به توافق رسید. با این حال مذاکرات درباره محل استقرار نظامیان آمریکایی و میزان پرداخت دولت لهستان به واشنگتن ادامه داشت