ترامپ چهره واقعی آمریکا ، غرب یا سرمایه داری 

 عباس اعتمادی ،   3990513145
ترامپ چهره واقعی آمریکا ، غرب یا سرمایه داری 

رئیس جمهور فعلی آمریکا و نحوه رفتار و گفتارش بیانگر فرهنگ عریان  و واقعیت عینی غرب  است که تاکنون  در قاب زیبائی به نمایش گذاشته شده است و به نوعی حقیقت از افکار عمومی جامعه جهانی مخفی ‍‌نگاه داشته ‍‌شده است . آنچه در اذهان عمومی از غرب وجود دارد خیابانهای شیک ، ساختمانهای شیک  ، اتومبیلهای شیک ، آدمهای کت و شلواری با کرواتهای شیک ،و خلاصه پیشرفت و توسعه با ظاهری بسیار زیبا و فریبنده که باطن نازیبای آن با قدرت رسانه های ارتباط جمعی قدرتمند واب‍زاری همچون قدرت و ثروت و با سو استفاده از عناوین زیبائی‌مانند حقوق بشر، دموکراسی ، آزادی ، برابری ،........ و امثالهم در ظروف شیک و بسته بندی شده به خورد جهانیان داده شده است گرچه در گذشته ای نه چندان دور از همین فرهنگ افرادی چون هیتلر و موسولینی بروز کرده اند که اوج شقاوت و درندگی را به نمایش گذاشته اند ولی باز با همان امکانات پیش گفته آنها را در گذر ایام ماست مالی کرده اند .تا باطن نازیبای این فرهنگ همچنان مخفی بماند ( گرچه تاریخ غرب بویژه جنایات بریتانیا در گذشته بویژه در آسیا وبخصوص درهند آنقدر فجیع است است که برای انسان فهیم نیاز به بیان ندارد )  .


اما امروز با ظهور ترامپ که در راس این فرهنگ قرار دارد‌ ‍‌بخوبی متوجه میشویم هرچه از غرب دیده ویا شنیده ایم صرفا" نمایشی است که توسط عناص‍ر‍ ثروت وقدرت و رسانه با استفاده از ابزار تکنولوژی  کارگردانی شده ومیشود. تا کسی از اعماق این فرهنگ بسیار غیر انسانی مطلع نشود .  


دوران نمایش آهسته در حال اتمام است .مدتی است این آش آنقدر شور شده است که درخود غرب هم  مردم متوجه سواری این فرهنگ بر گرده های خود شده اند ، نهضت 99% وال استریت ، جلیقه سبزهای فرانسه و اروپا و اکنون واقعیت تلخ خفه کردن انسانیت با زانوی یک پلیس برگردن یک سیاه ‍‌بیانگر این واقعیت است که آرام ،  آ‍رام بوی تعفن فرهنگ سرمایه داری شامه خود غربیان را هم آزرده است و قطعا" این اعتراضات درآینده گسترده‌تر خواهد شد .


چرا که امروز رفتار کدخدای غرب چهره سرمایه داری را به اعیان به دنیا نشان داده است . اکنون ترامپ مظهر غرب است ، غرب وحشی و واقعی ، او براحتی همه تعهدات را زیر پا میگذارد ‍، انسان برایش مفهوم ندارد درجائیکه او میگوید مشکل افغانستان را میتوان با کشتار ده میلیون نفر حل کرد ، او مانن‍د اسلافش نگاه هالیودی به جهان دارد .واگر لازم باشد میتوان ده میلیون را کشت واگر لازم باشد ...........واین یعنی تهدیدی بزرگ برای بشریت . 


متاسفانه این کدخدا درلحن و گفتار هم بسیار بی ادب است ‍از هر کلمه ای که به زبانش بیاید استفاده میکند برایش فرقی نمکند شخص مقابلش کیست رئیس کنگره آمریکا یا رئیس جمهور یک کشور دیگر ، براحتی دروغ میگوید ، مثل آب خوردن زیر حرفهایش  میزند و بدیهی ترین اصول اخلاق و انسانیت را زیر پا میگذارد ، تمام تلاشش دوشیدن ملتهاست . دراین شیوه بسیار گستاخ و بی پرواست ، استاد فریب و نیرنگ است ، هیچ ابائی ندارد که ملتها و دولتها را به هیچ انگارد و همه اینها را آشکارا بیان میکند شبیه آنچه درباره گاو شیرده منطقه ما(عربستان ) گفت . با این همه تنها زبانی را که میشناسد زبان زور و تهدید  است . 


ترامپ با آمدنش چهره واقعی غرب را آشکار تر کرد به نوعی که حتی حامیان داخلی تفکر لیبرالی هم دیگر جرات حمایت علنی از چنین تفکری را ندارند .ترامپ آشکار کرد که شعار دموکراسی ، حقوق بشر مبارزه با دیکتاتور حمایت از اکثریت تنها واژه های زی‍ب‍ائی هستند تا درپناه آنها بتوان شیره جان ملتها را کشید وبا استفاده ازاین ابزار به دوشیدن گاوهای شیرده مشغول شد.  


او نشان داد غرب اتو کشیده همان اژدهای هفت سری است که برای منافع سرمایه داران حاضر‍است اگر لازم شد انقلاب مخملی راه بی‍ندازند ، و دربعضی جاها مثل لیبی کشورها را تکه تکه و بی حکومت کنند و در بعضی مناطق عناصر شقی و حیوان صفتی  مثل طالبان و داعش را بر سر مردم بیگناه آوار کنند . 


مینوان گفت ‍ترامپ سرمایه داری و در راس آن فرهنگ غرب را به اتاق شیشه ای  برد و با عرضه هویت واقعی این عجوزه بزک کرده به جهانیان پرده از چهره کریه آن برداشت . تا خواب زده ها هم نتوانند دیگر بدفاع از آن برخیزنند .شاید بتوان اطمینان داد که صدای فروریختن ابهت  چنین فرهنگی بوضوح شنیده میشود هرچند این عروس هزار شوهر سعی کند که از ترفندهایی هائی هم استفاده کند . اما زباله دان تاریخ انتظار شکستن استخوانها و فرو ریختن اسکلت نامیمون ودفن همیشگی آن در آینده ای نزدیک را نوید میدهد .