سرقت از منازل شهروندان در پوشش قالیشویی

گروه حوادث الف،   3990513112

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری و انهدام باند دو نفره سارقان منزل که تحت پوشش کارگاه قالیشویی اقدام به سرقت از منازل شهروندان می‌کردند، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری گفت: به دنبال وقوع یک فقره سرقت منزل و شکایت یکی از شهروندان در محدوده استحفاظی کلانتری ۱۴۲ کن پرونده اولیه تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی ادامه داد: شاکی با حضور در پلیس آگاهی گفت، زمانی که در منزل حضور نداشتم سارقان با تخریب درب خانه، وارد شده و اقدام به سرقت اموالم از جمله پول نقد و طلا کرده اند که ارزش اقلام سرقتی، ۱۵۰ میلیون تومان است.

اختیاری افزود: همزمان با تشکیل پرونده، اکیپ بررسی صحنه جرم پایگاه دوم پلیس آگاهی، به محل سرقت اعزام و طی بررسی‌های اولیه کارشناسان و بازبینی فیلم دوربین‌های مدار بسته موجود در محل سرقت مشخص شد، ۲ جوان با پوشش ماسک و استفاده از یک دستگاه خودرو ۴۰۵ خاکستری به منزل شاکی مراجعه و اقدام به سرقت کرده اند.

به گفته این مقام انتظامی، در ادامه پی جویی‌ها و با جمع بندی مستندات موجود و انجام اقدامات ویژه کارآگاهان در پایش سرنخ‌های پرونده پس از چندین روز کار شبانه روزی ماموران پلیس، هویت سارقان به نام «احمد» و «حمید» شناسایی و مشخص شد متهمان در منطقه تهرانسر دارای قالیشویی بوده و از محل کار خود برای پوشش سرقت‌ها و شناسایی منازل شهروندان برای انجام سرقت استفاده می‌کنند.

اختیاری گفت: با توجه به اطلاعات جمع آوری شده و هماهنگی با مرجع قضایی دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت و نهایتا طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر دو متهم دستگیر و در بازرسی بعمل آمده از مخفیگاه آن‌ها مقادیری اموال مسروقه و از جمله طلا کشف و ضبط شد.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی در پایان گفت: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی در بازجویی ها، آنان به بزه ارتکابی اعتراف و با دستور مقام قضایی هر دو متهم برای کشف سرقت‌های احتمالی و زوایای پنهان پرونده در اختیار دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفتند.