قصاب داعش به هلاکت رسید

گروه جهان الف،   3990512194

افغانستان از هلاکت "مسؤول اطلاعات داعش" در عملیاتی در شرق این کشور خبر داد. در بخشی از بیانیه امنیت ملی افغانستان آمده است که اورکزی مسؤول حملات خونبار به اجتماعات و گردهمایی‌های غیر نظامیان در افغانستان بوده است.

به گزارش ایسنا، افغانستان از هلاکت "مسؤول اطلاعات داعش" در عملیاتی در شرق این کشور خبر داد.
 دستگاه اطلاعات افغانستان امروز (یکشنبه) اعلام کرد که یک سرکرده گروه تروریستی داعش را در عملیاتی در شرق این کشور به هلاکت رسانده است.

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد «اسدالله اروکزی» مسؤول اطلاعات شاخه خراسان گروه داعش در استان شرقی «ننگرهار» کشته شده است.

در اطلاعیه بامداد یکشنبه ۱۲ مرداد اداره ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان آمده است که «ضیاءالرحمان» مشهور به اسدالله اروکزی در منطقه فامیلی‌ها در شهر جلال آباد، مرکز استان ننگرهار در عملیات ویژه نیروهای امنیت ملی افغانستان کشته شده است.

در این اطلاعیه تصریح شده که اسدالله اروکزی ساکن منطقه‌ «اخیل اروکزی اجنسی» پاکستان بوده که در عملیاتی هدفمند به «هلاکت» رسیده است.

بر اساس اعلام اداره امنیت ملی افغانستان، اروکزی مسؤول ارتباطات گروه داعش با یکی از کشورهای منطقه نیز بوده است. این اداره نام این کشور را فاش نکرده است.

در بخشی از بیانیه امنیت ملی افغانستان آمده است که اورکزی مسؤول حملات خونبار به اجتماعات و گردهمایی‌های غیر نظامیان در افغانستان بوده است.

اسدالله اورکزی به دلیل کشتار بی‌رحمانه مخالفین داخلی داعش به «قصاب داعش» معروف بود.

اداره امنیت ملی افغانستان آوریل ماه نیز از بازداشت «اسلم فاروقی» رهبر شاخه خراسان گروه داعش همراه با ۱۹ نفر دیگر از عوامل این گروه در جنوب این کشور خبر داد.