بایدن خطاب به ترامپ: گلف‌ بازی بس است!

گروه جهان الف،   3990512112 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید کم کاری ترامپ در مهار کرونا به بحران اقتصادی دامن زده حال آنکه وی همچنان سرگرم کارهای بیهوده‌ای چون گلف‌بازی است.

به گزارش مهر، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، در یک رشته پیام توئیتری، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را به باد انتقاد گرفت و او را به بی‌تفاوتی در قبال مشکلات مردم متهم کرد.

وی خطاب به ترامپ نوشت: میلیون‌ها آمریکایی در عرض یک شب مزایای بیکاری خود را از دست دادند. هیچ برنامه مؤثری برای تست‌گیری در سطح ملی و یا حتی طرحی برای کنترل کرونا نداریم. کارکنان حوزه سلامت به حد کافی تجهیزات حفاظت شخصی ندارند. آقای رئیس‌جمهور دست از گلف‌بازی‌های آخر هفته بردار و به وظایفت رسیدگی کن.

بایدن در پیام دیگری به عواقب اقتصادی بی‌مسئولیتی ترامپ در زمینه مهار کرونا اشاره کرد و خطاب به او نوشت: همین الان کاری بکن تا آمریکایی‌ها مجبور نباشند بین سقف بالای سر و غذای روی میزشان یکی را انتخاب کنند.

انتقادهای بایدن از رقیب جمهوریخواه درحالی است که تا صبح امروز یکشنبه، شمار افراد مبتلا به کرونا در آمریکا به چهار میلیون و ۷۶۴ هزار و ۳۱۸ نفر رسید.

برهمین اساس، تعداد قربانیان کرونا در آمریکا نیز به ۱۵۷ هزار و ۸۹۸ نفر رسیده است.

کارشناسان پیشتر هشدار داده بودند چنانچه ترامپ نتواند عواقب اقتصادی شیوع کرونا را مهار کند، ممکن است شانس خود را برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ از دست بدهد حال آنکه اغلب نظرسنجی‌ها نیز از پیشتازی بایدن در ایالت‌های کلیدی خبر می‌دهند.