ترامپ: نظر فائوچی درباره علت رشد کرونا اشتباه است

گروه جهان الف،   3990512071

دونالد ترامپ در انتقادی بی‌سابقه از دکتر آنتونی فائوچی، مدیر انستیتو ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، علیه اظهارات او در رابطه با اینکه شمار بالای مبتلایان به کرونا در آمریکا از واکنش محافظه‌کارانه‌ و ملایم در برابر این ویروس به لحاظ تعطیلی‌های اقتصادی و دستورات ماندن در خانه نشات می‌گیرد، صحبت کرد.

به گزارش ايسنا، روزنامه گاردین گزارش داد، دونالد ترامپ در بازنشر ویدیویی از دکتر فائوچی که این اظهارات را در جلسه اخیر کنگره مطرح می‌کرد، گفت: اشتباه!

فائوچی توضیح می‌داد که تفاوت میان افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا و افت شدید در سراسر اروپا در واقع از تفاوت واکنش‌ها به این ویروس ناشی می‌شود. به گفته این عضو کارگروه مقابله با کرونا در آمریکا، اکثر کشورهای اروپایی تا ۹۵ درصد اقتصادهایشان را تعطیل کردند، در حالی که آمریکا تنها نیمی از اقتصادش را به حالت تعلیق درآورد.

ترامپ در پیام توییتری دیگری نوشت: موارد ابتلای ما بیشتر است چون ما بیش از هر کشور دیگری آزمایش گرفتیم؛ ۶۰ میلیون. اگر کمتر آزمایش می‌گرفتیم، موارد ابتلا هم کمتر می‌شد. ایتالیا، فرانسه و اسپانیا چه کردند؟ متاسفانه اکنون اروپا در حال شعله گرفتن ناگهانی است. اکثر فرمانداران ما سخت و هوشمندانه کار کردند. ما "قوی" باز می‌گردیم!

اما نقطه نظرات دکتر فائوچی به درستی شرایط در آمریکا را توصیف کرد. فائوچی توضیح داد، گرچه برخی از ایالت‌ها در زمان بازگشایی از دستورات مرکز کنترل بیماری‌ها پیروی ‌کردند، بسیاری از ایالات هم چنین نکردند و همین به افزایش ابتلا در بسیاری از ایالات جنوبی و غربی آمریکا منجر شد.

این کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی همچنین گفت، برخی از ایالات این فرایند را به خوبی انجام دادند و بسیاری هم اینگونه نبودند. او همچنین افزود، بسیاری هم اکنون به لطف ارتقای آزمایش‌  بهتر عمل می‌کنند.

در شرایطی که ترامپ با انتخابات ریاست جمهوری نوامبر مواجه است، در نظرسنجی‌ها مقابل جو بایدن عقب است. عمده دلیل از دست رفتن حمایت‌ها از او واکنش ملایمش به پاندمی کروناست که اکنون جان بیش از ۱۵۰ هزار آمریکایی را گرفته و بیش از ۴.۵ میلیون مورد ابتلا در سراسر آمریکا بر جای گذاشته است که این بیشترین آمار در جهان است.