تمدید حمایت ۵۰۰ میلیون دلاری واشنگتن از تل‌آویو در حوزه پدافند موشکی

گروه جهان الف،   3990512013

مجلس نمایندگان آمریکا حمایت ۵۰۰ میلیون دلاری از رژیم صهیونیستی در حوزه پدافند موشکی را ذیل لایحه تخصیص هزینه‌های نظامی، تمدید کرد.

به گزارش فارس، مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه (به وقت تهران) بسته هزینه‌های مصرفی نظامی این کشور را تصویب کرد که ذیل آن حمایت ۵۰۰ میلیون دلاری از رژیم صهیونیستی در حوزه پدافند موشکی نیز تمدید می‌شود.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، این بسته حمایت نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی، بودجه ساخت و نگهداری سامانه‌های پدافند موشکی «گنبد آهنین»، «فلاخن داوود» و «پیکان» را تامین می‌کند.

بر این اساس، هفته قبل نیز مجلس نمایندگان آمریکا ارائه بودجه حمایتی ۳،۳ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را ذیل لایحه تخصیص، تصویب کرده بود.

این حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی ذیل تفاهمنامه‌ای که در سال ۲۰۱۶ بین دو طرف به ارزش ۳۸ میلیارد دلار طی یک دهه، امضا شد، قرار می‌گیرد.

به نوشته وبگاه «جوییش پرس»، بسته هزینه‌های مصرفی نظامی آمریکا همچنین شامل ۴۷،۵ میلیون دلار بودجه برای رژیم صهیونیستی جهت مقابله با تونل‌ها، ۴ میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا و ۶ میلیون دلار برای همکاری‌های تل‌آویو-واشنگتن در حوزه انرژی و آب می‌شود.

بر این اساس، لایحه تخصیص مجلس نمایندگان به ارزش ۱،۳ تریلیون دلار اکنون به مجلس سنای آمریکا فرستاده شده که تحلیلگران احتمال می‌دهند به شکل همان نسخه تصویب نشود زیرا اختلافاتی بین دو مجلس بر سر بندهایی از آن وجود دارد.