تاثیر برخی آنتی بادی ها در درمان کووید-۱۹

گروه جهان الف،   3990509012

نتایج یک آزمایش جدید نشان داده است که برخی آنتی بادی های مرتبط با بیماری کووید-۱۹ ممکن است در درمان این بیماری و پیشگیری از ابتلا به آن موثر باشند.

به گزارش ایسنا، متخصصان علوم پزشکی در بررسی های خود روی حیوانات آزمایشگاهی آنتی بادی هایی را در برخی بهبودیافتگان از بیماری کووید-۱۹ پیدا کردند که این آنتی بادی ها می توانند در درمان افراد مبتلا به این بیماری و حتی مصونیت در برابر این عفونت مفید باشند.

گروهی از متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه کلمبیای شهر نیویورک در این باره اظهار داشتند: این آنتی بادی ها از جمله موثرترین آنتی بادی در برابر کروناویروس جدید هستند و امکان تولید آن توسط شرکت های داروسازی و با میزان بالا وجود دارد.

این پزشکان بر اساس بررسی های خود بیان کردند: اکنون مجموعه ای از آنتی بادی ها موجود است که در مقایسه با دیگر آنتی بادی های کشف شده تاکنون، موثرتر و متنوع تر هستند.

در نتایج آزمایشاتی که پیش از این انجام گرفته، آمده است: افرادی که به نوع شدیدتر بیماری دچار شده اند از آنتی بادی های قویتری برخوردار هستند.

همچنین محققان آمریکایی اظهار داشتند: این تصور وجود دارد افراد مبتلا به نوع شدیدتر بیماری، مدت زمان طولانی تری با حجم بیشتری از ویروس مواجه هستند به گونه ای که سیستم ایمنی بدن آنان اجازه پیدا کرده تا واکنش قوی تری در برابر عفونت از خود نشان دهد. این وضعیت مشابه با آن چیزی است که در مورد ویروس HIV تجربه کرده ایم.

محققان دریافتند آنتی بادی های خالص و خنثی کننده آنان، مصونیت قابل توجهی از کروناویروس را در گونه های همستر ایجاد می کند و قصد دارند تا مطالعات بیشتری را در حیوانات دیگر و انسان انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این تیم پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر داروها و واکسن های متعددی در مراحل آزمایشگاهی قرار دارند و ممکن است برای چند ماه آینده عرضه نشوند، تاکید کردند: آنتی بادی های خنثی شده و بدست آمده از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ می تواند در درمان بیماران دیگر و حتی پیشگیری از ابتلا در افرادی که در معرض ویروس قرار دارند به کار گرفته شوند.