سوزان رایس: آماده کمک به بایدن هستم

گروه جهان الف،   3990509001

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید می‌گوید در صورت تمایل نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، حاضر است به وی برای پیروزی و سپس اداره امور کمک کند.

به گزارش فارس، «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا که از او به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین کاندیداهای معاونت «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا یاد می‌شود، در مصاحبه‌ای با «د ویو» برای کمک به بایدن در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری ابراز آمادگی کرد.

به‌نوشته روزنامه صهیونیستی «عاروتص شوع»، وی که در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما»، سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید را داشت گفت که در صورتی که بایدن بخواهد آماده است به او کمک کند تا در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود و در صورت پیروزی، کشور را اداره کند.

وی همچنین در این مصاحبه انتقاداتی را که از او بابت مدیریت پرونده بنغازی می‌شود را رد کرد.

رایس مدعی شد: «هشت کمیته کنگره در چهار سال پس از رخداد حادثه بنغازی تمام ابعاد آن را مورد بررسی قرار دادند و هیچ‌کدام از آنها هیچ اشتباهای از من نیافتند. هیچ‌یک از آنها هم به این نتیجه نرسید که من عمدا مردم آمریکا را گمراه کرده‌ام.»

وی همچنین از شیوه مدیریت بحران کرونا در دولت دونالد ترامپ انتقاد کرد.

رایس در دولت اوباما ابتدا نماینده آمریکا در سازمان ملل و سپس مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود.

در جریان حمله به یک مجموعه دیپلماتیک آمریکا در یازده سپتامبر ۲۰۱۲ سفیر آمریکا در لیبی به همراه  مدیر اطلاعات خارجی این کشور در لیبی کشته شدند. این حادثه انتقادات تندی را متوجه وزیر خارجه وقت آمریکا، هیلاری کلینتون و تیم وی کرد.

بر اساس گزارش‌ها بایدن برای سمت معاونت خود به دنبال انتصاب یک زن سیاه‌پوست است تا بتواند رای زنان و سیاه‌پوستان را جذب کند. رایس از اصلی‌ترین گزینه‌های اوست.