سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ: نظرسنجی‌ها آشغالند

گروه جهان الف،   3990508172

یکی از سخنگوهای ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا گفته که نظرسنجی‌ها «آشغال» هستند.

به گزارش فارس، یکی از سخنگوهای ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به شدت از نظرسنجی‌ها انتقاد کرده و آنها را «آشغال» توصیف کرده است.

«هوگان گیدلی» در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز مدعی شد که نظرسنجی‌های انتخاباتی جانبدارانه هستند و به نفع سیاستمداران «چپ‌گرا» عمل می‌کنند.

او در این مصاحبه گفت: «خیلی از این نظرسنجی‌ها آشغال هستند.»

مجری فاکس‌نیوز، اظهارات هوگان گیدلی را «تحریف واقعیت» توصیف کرد. گیدلی در پاسخ گفت: «وقتی که این نظرسنجی‌ها حقیقت را کتمان می‌کنند که در آنها تعداد هواداران حزب دموکرات ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ بیشتر است، تحریف نیست.»

وی اضافه کرد: «این یک بازی با ارقام محض است. من نمی‌توانم آن را تغییر بدهم. اینها به نفع چپ‌گراها جانبداری دارند.»

نتیجه جدیدترین نظرسنجی که در سراسر ایالت‌های آمریکا انجام شده نشان می‌دهد «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری با اختلاف ۱۰ درصدی از «دونالد ترامپ» پیش افتاده است.

در این نظرسنجی که توسط سی‌بی‌اس انجام شده ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان از بایدن و ۴۱ درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند.

پیش از این نظرسنجی دیگری منتشر شده بود که نشان میداد بایدن از ترامپ در ایالت کارولینای شمالی که به طور سنتی رأیش به سبد جمهوری‌خواهان ریخته می‌شد پیش افتاده است.

هفته‌نامه نیوزویک نوشته این نظرسنجی از آن جهت حائز اهمیت است که بیشتر رأی‌دهندگان این ایالت در انتخابات سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ به نامزد حزب‌جمهوری‌خواه رأی داده‌اند.

در این نظرسنجی که شبکه خبری ان‌بی‌سی همراه با موسسه افکارسنجی «ماریست» متولی انجام آن بوده ۵۱ درصد شرکت‌کنندگان از جو بایدن و ۴۴ درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند.

رأی‌دهندگان در ایالت کارولینا در اکثر انتخابات ریاست‌جمهوری از سال ۱۹۶۸ به این سو به نامزدهای حزب جمهوری‌خواه رأی داده‌اند. دو استثنا در این میان، سال‌های ۱۹۷۶ و ۲۰۰۸ بوده که در اولی رأی این ایالت به سبد «جیمی کارتر» و در دومی به سبد آرای «باراک اوباما» رفت.

در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، دونالد ترامپ با اختلاف ۳.۶ درصدی در این ایالت از رقیبش، هیلاری کلینتون پیشی گرفت.

نتیجه نظرسنجی مشترک شبکه «سی‌ان‌ان» و موسسه «اس‌اس‌آر‌اس» که چند روز پیش منتشر شد هم نشان داد در فاصله کمتر از صد روز مانده به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ در چند ایالت تعیین‌کننده که در سال ۲۰۱۶ در آنها پیروز شده بود، از جو بایدن عقب است. 

این نظرسنجی نشان می‌دهد بایدن در چند ایالت تعیین‌کننده شامل «فلوریدا، آریزونا و میشیگان» از دونالد ترامپ با اختلاف چند درصد جلو افتاده است.

 رئیس جمهور آمریکا اخیرا به تاثیرات مخرب وضعیت شیوع کرونا در این کشور بر انتخابات ریاست جمهوری اذعان کرد. ترامپ بامداد چهارشنبه (اول مرداد) در کنفرانس خبری اعلام کرد که دولت آمریکا از هیچ کاری برای نجات جان‌ها و حمایت از آسیب پذیرها کوتاهی نخواهد کرد.

وی از مردم آمریکا خواست که در زمان رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری تنها درباره نحوه مدیریت در مقابله با کرونا وی را قضاوت نکنند و این موضوع را در میان دیگر چیزها در نظر بگیرند.

با وجود این، نتایج نظرسنجی‌ها در انتخابات آمریکا به خصوص بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا با تردیدهای جدی همراه شده است.

اکثریت نظرسنجی‌هایی که در آن سال در رسانه‌ها منتشر می‌شدند پیش‌بینی می‌کردند هیلاری کلینتون در انتخابات بر دونالد ترامپ پیروز خواهد شد. با این حال این ترامپ بود که توانست به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده وارد کاخ سفید شود.