فرمانده سپاه: توسعه تسلیحات ما منطبق بر شناخت نقاط ضعف و قوت دشمن است

گروه سیاسی الف،   3990507131

فرمانده کل سپاه سطح رزمایش‌های سپاه را وسیع و با سناریو پردازی بر اساس دشمنان واقعی توصیف کرد و گفت: توسعه تجهیزات و تسلیحات ما منطبق بر تهدید و شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن بوده و رزمایش‌های سپاه با هدف اطمینان از صیانت مقتدرانه از منافع ملت ایران برگزار می شود.

فرمانده سپاه: توسعه تسلیحات ما منطبق بر شناخت نقاط ضعف و قوت دشمن است

به گزارش الف به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص)۱۴ سپاه که از صبح امروز ( سه شنبه ) در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شده است، اظهار کرد: سیاست های ما برای صیانت از منافع حیاتی ملت عزیز ایران دفاعی است،به این مفهوم که ما از ابتدا به هیچ کشوری تهاجم نخواهیم کرد، اما در تاکتیک و عملیات کاملا تهاجمی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای عمل ما در سطح راهبردی دفاعی است، اما در سطوح عملیات و تاکتیک سراسر تهاجم هستیم،اظهار کرد:  آنچه امروز در این رزمایش در سطح نیروهای هوافضا و دریایی به نمایش درآمد سراسر تهاجمی بود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه در سطح عملیات و تاکتیک هجومی هستیم و ابتکار عمل را به دست می‌گیریم،گفت:  تهاجم به واحدهای شناوری دشمن در صورتی که بخواهند تعرضی به منافع ما داشته باشند ، با ترکیبی از عملیات تهاجم‌ موشکی و رزم واحد شناوری در سطح دریا همراه با مین‌ریزی آفندی توسط شناورهای هجومی در این رزمایش به نمایش درآمد.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه از تاکتیک‌های هجومی به استراتژی دفاع می‌رسیم، اظهار کرد: به منظور تمرین سطوح رزمی در عملیات های مشترک بین نیروهای چندگانه سپاه و اطمینان یافتن از صیانت مقتدرانه از منافع حیاتی ملت‌ عزیز ایران ، این رزمایش‌ها را برگزار می کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ترکیبی از مهارت و فن درست و تکنیک صحیح بکارگیری تجهیزات ، تاکتیک‌های ابتکاری مبتنی بر خلاقیت‌ و نوآوری در میدان عمل ، فضای رزمایش‌های ما را شکل می‌دهد تا  در شرایط واقعی با ابهام مواجه نباشیم.

فرمانده کل سپاه در پایان سطح رزمایش‌های سپاه را وسیع، نزدیک به واقعیت و با سناریو پردازی بر اساس دشمنان واقعی عنوان و اظهار کرد: توسعه تجهیزات و تسلیحات ما منطبق بر تهدید و شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن است؛ دکترین دفاعی ما بر پایه تولید تجهیزات بومی بوده و در هر رزمایش نسبت به رزمایش قبل کیفیت تجهیزات به روز شده و تجهیزات تولید جدید را در معرض آزمایش قرار میدهیم و آن را در میدان واقعی به کار می‌گیریم.