ماجرای کشف شربت درمان کرونا چیست؟

گروه اجتماعی الف،   3990507069 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شیوع ویروس کرونا و نبود دارو برای درمان این بیماری سبب استیصال مردم شده است. در این میان برخی افراد سودجو با رواج شایعاتی درباره تولید دارو برای درمان کوویدـ۱۹ از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند.

ماجرای کشف شربت درمان کرونا چیست؟

به گزارش فارس، مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی در واکنش به ساخت شربت درمان کرونا در مازندران گفت: به زودی شاهد تعداد زیادی از این شایعات و افراد سودجو خواهیم بود. اگر درمانی کشف شود، این درمان ابتدا در کمیته کشوری درمان مطرح و صحت آن تایید شده و پس از درج در پروتکل برای درمان استفاده شود.

وی بیان کرد: تاکید می‌کنم درمانی برای کوویدـ۱۹ تا به این لحظه وجود ندارد و مردم از توجه به شایعات خودداری کنند. همچنین داروهای گیاهی و سنتی نیز هیچ تاثیری بر روند درمان این بیماری ندارند.

سرعت انتقال ویروس کرونا

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره وضعیت شیوع این بیماری ادامه داد: سرعت انتقال این ویروس افزایش یافته است و با بیشتر شدن تجمعات، وضعیت بدتر خواهد شد. در تمام جهان پس از سفید شدن وضعیت با بازگشایی رستوران‌ها و سالن‌های ورزشی مخالفت شده است، زیرا این دو مکان بسته هستند و حتی حضور طولانی‌مدت به همراه ماسک در مکان‌های بسته هم می‌تواند به ابتلای این بیماری منجر شود.

وی با اشاره به این‌که ما در برابر دیگران مسئول هستیم از مردم خواهش کرد از حضور در تجمعات خودداری کنند. با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم، خطر این بیماری بیشتر حس می‌شود. دیگر در بیمارستان‌ها تخت خالی وجود ندارد و تعداد پزشکان و پرستاران مبتلا شده به این بیماری روز به روز افزایش می‌یابد. نیاز به همکاری مردم داریم تا بتوانیم این وضعیت را ساماندهی کنیم.

محرز افزود: لزوم استفاده از ماسک هرروز بیشتر حس می‌شود. لازم نیست از ماسک‌های گران‌قیمت استفاده کرد. می‌توان از ماسک پارچه‌ای دولایه استفاده کرد و پس از سه ساعت آن را شست. هرگز نباید با روی بیرونی ماسک تماس برقرار کرد.

این مقام مسئول درباره ساخت واکسن کرونا در کشورمان گفت: در ایران نیز اقداماتی با حضور جوانان باهوش برای ساخت واکسن انجام شده است و به نتایج خوبی رسیده‌ایم. همچنین داروهای کمک‌کننده نیز در حال ساخت هستند.

استفاده از ماسک هم مصونیت نمی‌آورد

عضو ستاد ملی کرونا درباره سرایت این بیماری از مبتلایان بی‌علامت به انسان‌های سالم تصریح کرد: توجه داشته باشید که ممکن است ما در جمعی در فضای سربسته باشیم از ماسک هم استفاده کنیم، اما باز هم مبتلا به بیماری شویم. در حال حاضر با قدرت سرایت بالای ویروس ممکن است در هر لحظه به این بیماری مبتلا شویم و بدون آگاهی به دیگران انتقال دهیم چون بسیاری از افراد بی‌علامت هستند و به راحتی می‌توانند این بیماری را سرایت دهند.

محرز در توضیح داروهای مورد استفاده در درمان و کاهش التهابات کرونا توضیح داد: داروهای ازیترومایسین، بروم هگزین و ناپروکسن از جمله داروهای به‌روز در زمینه درمان این بیماری هستند و بیمار می‌تواند پس از گذراندن دوران نقاهت بدون نیاز به تست دوباره به زندگی معمولی بازگردد.

وی درباره تست‌های رایج در تشخیص کرونا:گفت:  تست سرولوژی، تست مناسب و قابل استنادی برای تشخیص کووید-۱۹ نیست و تنها تست PCR پیشنهاد می‌شود. معمولا افراد مبتلاشده به این بیماری که علامت مختصر دارند، باید زیر نظر پزشک و تحت کنترل باشند تا در صورت بروز علائم بیشتر سریعا تحت درمان قرار گیرند اما کسانی که در ابتدا علامتی ندارند معمولا تا پایان دوره کرونا همچنان بی‌علامت خواهند ماند. آنها می‌توانند پس از ۱۰ روز به محل کار خود بازگردند.