آمار ابتلا به کرونا در آمریکای لاتین رکورد زد

گروه جهان الف،   3990507008

با افزایش آمار شیوع کرونا در کشورهای برزیل، مکزیک، پرو، کلمبیا و آرژانتین، برای اولین بار موارد ابتلا به کروناویروس در مجموعِ کشورهای آمریکای لاتین تاکنون از کل مبتلایان در منطقه آمریکای شمالی (ایالات متحده آمریکا و کانادا) پیشی گرفت.

به گزارش ایسنا، تعداد فزاینده موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ باعث شده آمریکای لاتین بیشترین تأثیر را از این بیماری همه‌گیر در سطح جهان گرفته باشد و ۲۶.۸۳ درصد از کل موارد ابتلا به آن در سراسر جهان را به خود اختصاص دهد.

بر اساس آمارهای رسمی دولت‌ها، مجموع شمار مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین تا به امروز چهار میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۶۰ نفر است که در مقایسه با مجموع چهار میلیون و ۳۰۸ هزار و ۴۹۵ نفر در آمریکای شمالی (شمار مبتلایان در دو کشور ایالات متحده آمریکا و کانادا) بیشتر است.

با این حال از نظر آمار جداگانه کشورها، ایالات متحده آمریکا همچنان اولین کشور در جدول کشورهای درگیر کرونا در جهان بوده و با بیش از ۴.۳ میلیون مبتلا و نزدیک به ۱۵۰ هزار قربانی ناشی از کرونا با دیگر کشورها در این زمینه اختلاف زیادی دارد. پس از آن برزیل با بیش از ۲.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۸۷ هزار قربانی ناشی از کرونا در رتبه دوم قرار گرفته است.

مکزیک، پرو و شیلی نیز جزو ۱۰ کشور اول جدول کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار دارند.

بنا بر تازه‌ترین آمارها تاکنون نزدیک به ۱۶.۵ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از ۶۵۲ هزار نفر قربانی شده‌اند.

بنا بر گزارش رویترز، این آمارها در حالی است که به گفته متخصصان بهداشتی، شمار مبتلایان و قربانیان کرونا به خصوص در کشورهایی با ظرفیت پایین تست‌گیری بسیار بیشتر از موارد رسمی است.