قصد ترامپ برای افزایش شمار نیروهای پلیس فدرال در پورتلند

گروه جهان الف،   3990506213

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که دولت این کشور برای سرکوب تظاهرات‌ها در شهر پورتلند قصد افزایش شمار نیروهای پلیس فدرال را دارد.

به گزارش فارس، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد برای سرکوب اعتراضات در شهر پورتلند در ایالت اورگن  شمار ماموران پلیس فدرال را در این شهر افزایش دهد

روزنامه واشنگتن پست با انتشار این خبر نوشت که تقویت حضور ماموران فدرال در اطراف دادگاه شهر پورتلند تصمیمی است که هفته پیش توسط مقامات اتخاذ شده و طی آن تصمیم گرفته شد تا 100 نیروی فدرال بیشتر به این شهر اعزام شوند و این نیروها از پنجشنبه شب در حال وارد شدن به این شهر هستند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز از طرحی برای اعزام 50 نیروی گشت مرزی این کشور به شهر پورتلند خبر داده اما هنوز تصمیم نهایی درباره استقرار ین نیروها اتخاذ نشده است.

یک مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز اخیراً به آسوشیتدپرس گفته بود این وزارتخانه قصد دارد ۱۵۰ مأمور اداره «تحقیقات امنیت داخلی» را به شیکاگو بفرستد. 

وظیفه این مأمورها معمولاً انجام تحقیقات مفصل درباره قاچاق انسان، مواد مخدر، سلاح و سوءاستفاده از کودکان است. دولت ترامپ اخیراً این مأموران را روانه مرز آمریکا و مکزیک کرده است.

هفته‌‌نامه نیشن اخیراً گزارش داده مأموران پلیس‌های فدرال در شهر «پورتلند» در ایالت «اورگان» با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت‌زنی کرده و معترضان را دستگیر می‌کنند.