روسیه: مانعی برای فروش سری دیگری از سامانه اس ۴۰۰ به ترکیه نداریم

گروه جهان الف،   3990502136

رئیس دپارتمان چهارم اروپا در وزارت امور خارجه روسیه در خصوص امکان خرید سامانه ای دیگر از پدافند سری اس ۴۰۰ از سوی ترکیه گفت: روسیه برای فروش سری دیگری از این سامانه به ترکیه مانعی نمی‌بیند.

به گزارش تسنیم،  یوری پیلیپسون، رئیس دپارتمان چهارم اروپا در وزارت امور خارجه روسیه در خصوص امکان خرید سامانه ای دیگر از پدافند سری اس 400 از سوی ترکیه گفت: روسیه برای فروش سری دیگری از این سامانه به ترکیه و نیز توسعه روابط در حوزه فنی-نظامی مانعی نمیبیند.

این مقام سیاسی روس درباره پیشنهاد یک سناتور آمریکایی برای خرید سامانه اس 400 ترکیه برای حل مسئله موجود بین ترکیه و آمریکا نیز گفت: آمریکا بجای حل مسئله در میز مذاکره به دنبال فشار، باج خواهی و حتی تهدید است تا به هدف خود برسد و این پیشنهاد را نیز در همان چارچوب قابل ارزیابی می دانیم. این نمونه را بارها در موضوعات مختلف دیده ایم. آمریکا قبول نمی کند که یک کشور با سیاست خارجی مستقل و بر اساس منافع ملی خود حرکت کند. این رویکرد را چه درباره روسیه و چه ناتو و حتی یک متفق خود نیز قبول نمی کند.

وی همچنین در خصوص شروع پروازها بین دو طرف نیز گفت: در خصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا در روسیه و ترکیه یک روند مثبت را مشاهده می کنیم. آغاز پروازها بین دو کشور نیز به تصمیم دولت روسیه بستگی دارد.