سازمان جهانی بهداشت: واکسن کرونا تا اوایل سال جدید میلادی عرضه نمی‌شود

گروه سلامت الف،   3990502054

طبق گفته مقامات سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا تا سال ۲۰۲۱ به جهان عرضه نخواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت: واکسن کرونا تا اوایل سال جدید میلادی عرضه نمی‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ مقامات سازمان جهانی بهداشت بیان کردند که واکسن ویروس کرونا -کووید19- تا اوایل سال جدید میلادی عرضه نخواهد شد.

پایگاه خبری "یورونیوز" نوشت، "مایک رایان"، مدیر اجرایی برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گفت که تا اوایل سال 2021 نمی توان انتظار استفاده از واکسن ویروس کرونا را داشت؛ این سخنان او در حالی مطرح می‌شود که دانشمندان در طرح‌های تحقیقاتی مختلف تاکنون به پیشرفت‌های قابل توجهی برای تولید واکسن کووید19 دست یافته‌اند.

چند طرح تحقیقاتی برای تولید واکسن کرونا اکنون به مرحله نهایی آزمایش بالینی رسیده‌اند؛ با این حال مدیر اجرایی برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت گفت: «اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم تا اوایل سال جدید میلادی مردم جهان واکسیناسیون نخواهند شد.»

در یکی از آخرین تحولات مرتبط با کشف واکسن بیماری کرونا، روز دوشنبه گروهی از دانشمندان در دانشگاه آکسفورد اعلام کردند که نتایج آزمایش های اولیه واکسن ویروس کرونا امیدوار کننده بوده است.

تاکنون 15 میلیون و 372 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا -کووید19- مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 630 هزار و 312 نفر جان خود را از دست داده‌اند.