ادعای جدید پمپئو درباره دخالت ایران در انتخابات آمریکا

گروه جهان الف،   3990502044

وزیر امور خارجه آمریکا با ادعای دخالت احتمالی برخی کشورها از جمله ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت که انتخابات آتی خالی از هرگونه دخالتی خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گو با این روزنامه با ادعای مداخله احتمالی کشورهایی همچون ایران، چین و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، گفت که انتخابات آتی خالی از هرگونه دخالت این کشورها خواهد بود.

پمپئو در ادامه با ادعای این که ممکن است برخی که در انتخابات سال های قبل تلاش کردند مداخله کنند باز هم تلاشی در راستای مداخله انجام دهند، گفت: ما در بحبوحه این انتخابات هستیم. اقدامات اولیه در سراسر کشور در حال انجام گرفتن است. اکنون ۱۰۰ روز به انتخابات ماه نوامبر مانده است. عاملان بدی از ایران، عاملان بدی از چین، عاملان غیر دولتی متخاصم ممکن است در اقدامات مداخله جویانه مشارکت کنند.

بر اساس این گزارش، ادعای پمپئو در حالی مطرح می شود که پیش از این در مهر ماه سال ۱۳۹۸ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه ان.بی.سی در پاسخ به این که بر مبنای گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا، ایران نیز در میان کشورهایی است که با نفوذ سایبری قصد مداخله در انتخابات آمریکا را دارد و آیا ایران این تاکتیک را تاکتیکی موثر می‌داند گفت: برای ما مزیتی در انتخابات شما وجود ندارد که در آن مداخله کنیم. ما در امور داخلی کشوری دیگر مداخله نمی‌کنیم اما یک جنگ سایبری در جریان است.