ترامپ: شیوع کرونا در آمریکا احتمالا بدتر خواهد شد

گروه جهان الف،   3990501021

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری گفت که شرایط شیوع ویروس کرونا در این کشور احتمالا پیش از آنکه بهتر شود بدتر شود.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) در کنفرانس خبری درباره همه‌گیری ویروس کرونا که بار دیگر آن را ویروس چینی توصیف کرد، گفت که احتمالا شرایط همه گیری کرونا پیش از آنکه بهتر شود بدتر شود.

وی در ادامه مدعی شد که دولت آمریکا از هیچ کاری برای نجات جان‌ها و حمایت از آسیب پذیرها کوتاهی نخواهد کرد.

ترامپ افزود که واکسن و درمان کرونا بسیار زودتر از آن چیزی که هر کسی فکر کند خواهد آمد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه به توصیه‌ها درباره راه‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: «زمانی که شما قادر به فاصله گذاری اجتماعی نیستید ماسک بپوشید. چه آن را دوست دوست داشته باشید چه نه، اما استفاده از آن تاثیر گذار است.»

وی از مردم آمریکا خواست که در زمان رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر تنها درباره نحوه مدیریت در مقابله با ویروس کرونا وی را قضاوت نکنند و این موضوع را در میان دیگر چیزها در نظر بگیرند.

رئیس جمهور آمریکا گفت که هر دو یا سه روز یکبار تست ابتلا به کرونا می‌دهد.

ترامپ که ماه‌ها از پوشیدن ماسک امتناع می‌کرد و اهمیت آن را کم جلوه می‌داد گفت که هیچ مشکلی با پوشیدن ماسک نداشته و هر چیزی که امکان کمک داشته باشد خوب است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به سه میلیون و ۸۲۵ هزار و ۱۵۳ مورد افزایش یافت و این آمار و ارقام نشان می‌دهد که شمار کلی قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا نیز به ۱۴۰ هزار و ۹۵۷ مورد رسیده است.