ترامپ خود را میهن‌پرست خواند

گروه جهان الف،   3990431050 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهوری آمریکا برای نخستین بار تصویری از خودش را در حالیکه ماسک بر صورت گذاشته توئیت کرد و آن را به عنوان یک عمل میهن پرستانه در بحبوحه ویروس کرونا قلمداد کرد.

ترامپ خود را میهن‌پرست خواند

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیت روز دوشنبه خود با اشاره به ویروس کرونا نوشت: ما در تلاش‌هایمان برای مقابله و شکست این "ویروس ناپیدای چینی" متحد هستیم و بسیاری از مردم می‌گویند که پوشیدن ماسک صورت وقتی که از فاصله گذاری اجتماعی استفاده نمی‌کنیم، یک اقدام میهن پرستانه است.

وی در ادامه نوشت: هیچکس بیشتر از من، رئیس جمهوری مورد علاقه شما، میهن‌پرست نیست!

این توییت شاید صریح‌ترین تأیید ترامپ در مورد استفاده از ماسک باشد و بیانگر یک تغییر در رویکرد ترامپ درباره این پاندمی باشد. ترامپ برای چندین ماه در مقابل استفاده از ماسک در اماکن عمومی مقاومت می‌کرد.

توئیت روز دوشنبه چند ساعت پس از آن منتشر شد که ترامپ پیشنهاد کرد استراتژی پیام رسانی خود را تغییر می‌دهد و به صورت منظم درباره کروناویروس اطلاع رسانی می‌کند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آوریل سال جاری میلادی به شهروندان آمریکایی توصیه کردند تا با هدف جلوگیری از گسترش و شیوع بیشتر پاندمی کرونا از ماسک برای پوشاندن صورت استفاده کنند اما استفاده از آن و اینکه آیا مقام‌های فدرال باید شهروندان را در استفاده از آن مجبور کنند یا خیر، با اختلاف نظرهایی همراه بود.

این مساله در چند هفته اخیر با تغییراتی همراه شد. در حالیکه برخی از جمهوری خواهان به امتناع از استفاده از ماسک مبادرت ورزیدند، دیگران در انظار عمومی از ماسک برای پوشاندن صورت استفاده کرده و به دیگران از جمله ملانیا ترامپ و مایک پنس تاکید کردند تا این کار را انجام دهند.

ترامپ به خبرگزاری فاکس نیوز گفته بود که دستور ملی استفاده از ماسک را صادر نمی‌کند.