رونالدو رکوردی جدید به ثبت رساند

گروه ورزشی الف،   3990431019

گلزنی کریستیانو رونالدو در شب پیروزی خانگی تیمش مقابل لاتزیو برای او یک رکورد دیگر به همراه داشت.

رونالدو رکوردی جدید به ثبت رساند

به گزارش تسنیم، کریستیانو رونالدو با به ثمر رساندن هر دو گل پیروزی 2 بر یک بامداد امروز (سه‌شنبه) یوونتوس مقابل لاتزیو در هفته سی‌و‌‌چهارم سری A، ضمن نزدیک‌تر کردن بانوی پیر به نهمین قهرمانی متوالی‌اش در لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا، به اولین بازیکن تاریخ فوتبال جهان تبدیل شد که در سه لیگ، سری A، لالیگا و لیگ برتر انگلیس حداقل 50 گل زده است.

ستاره پرتغالی یوونتوس با دو گلی که در عرض سه دقیقه به ثمر رساند و یکی از آنها هم از روی نقطه پنالتی بود، شمار گل‌های این فصل خود در سری A‌ را به 30 گل افزایش داد تا با چیرو ایموبیله مهاجم لاتزیو که او نیز در این بازی از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد، به طور مشترک پیشتاز کورس آقای گلی سری A باشد.

این اولین بار از فصل 51-1950 و تنها دومین بار در تاریخ فوتبال ایتالیا است که در کورس کسب عنوان آقای گل سری A دو بازیکن 30 گله با یکدیگر رقابتی شانه به شانه دارند. در آن فصل گونار نودال از میلان و ایستوان نایرز از اینتر با یکدیگر برای کسب عنوان آقای گلی رقابت داشتند.

نکته جالب درباره رقابت رونالدو و ایموبیله آن است که هر دو بازیکن 12 تا از گل‌های این فصل خود در سری A را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده‌اند. هم رونالدو هم ایموبیله این شانس را دارند که رکورد 36 گل گونسالو ایگواین در فصل 16-2015 برای ثبت بیشترین گل در یک فصل سری A را بشکنند. همچنین هر دو بازیکن با زدن 5 گل دیگر می‌توانند از روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ که پیشتاز کورس کسب کفش طلای اروپا است سبقت بگیرند.

ایموبیله در این بازی به پنجمین بازیکن ایتالیایی تاریخ سری A‌ تبدیل شد که در این فصل این رقابت‌ها حداقل 30 گل می‌زند. جوزپه مه‌آتزا در فصل 30- 1929، فلیچه بورل در فصل 34-1933، آنتونیو آنجلیلو در فصل 59-1958 و لوکا تونی در فصل 06-2005 چهار بازیکن قبلی بودند.

رونالدو هم در همین حال به سومین بازی تاریح یوونتوس تبدیل شد که در یک فصل سری A حداقل 30 گل میز‌ند. بورل در فصل 34-1933 و جان هانسن در فصل 52-1951 نفرات قبلی بودند.