ظریف به تهران بازگشت

گروه سیاسی الف،   3990430085

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به بغداد و اربیل و رایزنی‌ با مقامات عراقی و اقلیم کردستان بامداد امروز به تهران بازگشت.

ظریف به تهران بازگشت

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح یکشنبه ۲۸ تیر ماه در رأس هیأتی و در سفری که از قبل تنظیم شده بود راهی بغداد شد و ضمن رایزنی با مقامات عراقی به اقلیم کردستان عراق رفت.

وزیر خارجه ایران در ابتدای این سفر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بسیار خوشحالم که بعد از تشکیل دولت عراق این فرصت برای من پیش آمد که به بغداد سفر داشته باشم، مخصوصا با توجه به تصمیم نخست‌وزیر عراق و دعوت آقای روحانی برای سفر نخست‌وزیر عراق به تهران در روز سه‌شنبه.

ظریف عنوان کرد: سفر من که از قبل هماهنگ شده بود، فرصت بسیار خوبی را با توجه به سفر نخست‌وزیر عراق فراهم کرده است که قبل از سفر ایشان هماهنگی‌های لازم برای این سفر انجام شود.

ظریف گفت‌وگو و تبادل نظر درباره همکاری‌های دو کشور که در سفر حسن روحانی به بغداد مورد توافق قرار گرفت و همین طور مسائل منطقه‌ای و جنایات آمریکا در منطقه و به شهادت رساندن سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و سایر همراهانشان و موضوعات دیگر همکاری‌های منطقه‌ای را از جمله مواردی برشمرد که با مقامات عراقی درباره آنها به رایزنی خواهد پرداخت.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی، علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی کردند.

وزیر خارجه و هیأت همراه در بدو ورود به عراق با حضور در محل شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و فاتحه قرائت کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر با وزیر خارجه، نخست‌وزیر، رئیس جمهور، رئیس پارلمان، رئیس ائتلاف فتح، رئیس جریان حکمت ملی عراق، رئیس شورای عالی قضایی عراق و رئیس سازمان الحشد الشعبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در اربیل نیز با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان، مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و رئیس پیشین اقلیم و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار و به رایزنی پرداخت و در پایان این رایزنی‌ها بامداد امروز (دوشنبه) به تهران بازگشت.

لازم به ذکر است، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق نیز قرار است روز سه‌شنبه به دعوت حسن روحانی رئیس جمهور به تهران سفر کند.