لجاجت ترامپ در اجباری نکردن پوشیدن ماسک

گروه جهان الف،   3990429021

رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه ماسک زدن فایده در مقابله با ابتلا به ویروس کرونا ندارد، گفت استفاده از آن در مکان‌های عمومی را اجباری نمی‌کند.

به گزارش فارس، در حالی که هر روز رکورد ابتلای روزانه به ویروس «کووید۱۹» در ایالات متحده شکسته شده و افزایش می‌یابد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور هنوز هم با اجباری کردن استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی مخالفت می‌کند.

به نوشته وبگاه «هیل»، ترامپ در مصاحبه با برنامه «فاکس‌نیوز ساندی» گفت که اعتقادی به اجباری کردن پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا ندارد و به همین دلیل چنین دستوری صادر نمی‌کند.

بر این اساس، وی با زیر سوال بردن فایده ماسک برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، اظهار داشت: «من می‌خواهم مردم کاملا آزادی داشته باشند و به آن (اجباری کردن ماسک) اعتقادی ندارم، خیر».

رئیس‌جمهور آمریکا - که متهم شماره یک در این شیوع افسارگسیخته ویروس کرونا در کشورش است - با اشاره به ارزیابی‌های اولیه و اثبات‌نشده برخی محققان مبنی بر اینکه افراد سالم نیازی به استفاده از ماسک ندارند، مدعی شد: «با اینگونه اظهارات که اگر همه ماسک بزنند، همه چیز (ویروس و بیماری) ناپدید می‌شود، موافق نیستم».

ترامپ در مخالفت واضح با توصیه‌های «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» مبنی بر اینکه در صورت استفاده همه مردم از ماسک طی ۴ تا ۶ هفته می‌توان ویروس کرونا را کنترل کرد، گفت: «دکتر [آنتونی] فائوچی گفت ماسک نزنید، همه می‌گفتند ماسک نزنید، اما الان همه باید ماسک بزنند».

وی در ادامه نظریه‌پردازی‌های غیرعلمی خود درباره این همه‌گیری، ادعا کرد: «همانطور که می‌دانید، ماسک‌ها مشکلات زیادی را به وجود می‌آورند. با این حال من به ماسک اعتقاد دارم. به نظرم ماسک خوب است».

بامداد یکشنبه هفته قبل بود که ترامپ حین بازدید از یک مرکز درمانی نظامی، با ماسکی روی صورتش مشاهده شد.