هشدار معاون وزیر دفاع: ‌آمریکا به دنبال محدود‌‌ کردن منابع غذایی ایران‌ است

گروه سیاسی الف،   3990426096

معاون هماهنک کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آمریکا به هر شکلی به‌دنبال محدود کردن منابع غذایی ایران برخلاف تمام کنوانسیون‌های بین المللی است.

به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ سعید شعبانیان امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری خط تولید 150 تنی تصفیه روغن‌های خوراکی در رودبار با بیان اینکه آمریکایی‌ها از هر روشی برای هجمه بر کشورمان استفاده می‌کنند اظهار داشت: در حال حاضر تولید روغن‌های خوراکی به میزان 400 درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع ‌تحریم‌های دشمن در حوزه‌های کشاورزی و غذایی ‌علیه کشورمان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: آمریکا به هر شکلی سعی در محدود کردن منابع غذایی ایران برخلاف تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی دارد بنابراین باید در این زمینه تدابیر ویژه‌ای در کشور اتخاذ شود.

امیر سرتیپ شعبانیان حمایت مؤثر از بخش کشاورزی را یکی از راه‌های نجات‌بخش اقتصاد کشور در شرایط فعلی تلقی کرد و ابراز داشت: انواع روغن زیتون، روغن مخصوص سرخ کردنی، روغن ذرت، روغن کنجد، روغن آفتابگردان و روغن کلزا هم‌اکنون در کارخانه گنجه روبار تولید می‌شود که بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی پروژه خط تولید 150 تنی تصفیه روغن‌های خوراکی افزایش سهم تولید کارخانه از نیم درصد به 2.8 درصد در کشور ارتقاء پیدا می‌کند تصریح کرد: مساحت 68 هزار مترمربعی کارخانه گنجه رودبار شرایط خوبی برای این واحد تولیدی و صنعتی جهت اجرای طرح‌های توسعه محسوب می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و رئیس هیئت مدیره سازمان اتکا نصب ماشین‌آلات جدید در کارخانه گنجه رودبار را علاوه بر افزایش کمیت و کیفیت تولید کمک شایانی برای اشتغال فعال استان گیلان و شهرستان رودبار دانست و گفت: افتتاح خط تولید 150 تنی تصفیه روغن‌های خوراکی در کارخانه گنجه رودبار نقطه عطفی در راستای تحقق جهش تولید است.

وی جهش 400 درصدی تولید انواع روغن‌های خوراکی و افزایش  ظرفیت تولید کارخانه گنجه رودبار از 9 هزار تن به 45 هزار تن در سال را گام مهمی در تأمین این کالای اساسی در کشور قلمداد کرد و افزود: ضرورت توسعه کشاورزی در کشور در آن‌جا قابل توجه است که می‌تواند به عنوان یک مؤلفه بازدارنده در برابر تهدیدهای بین‌المللی عمل کند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و رئیس هیئت مدیره سازمان اتکا توسعه کشاورزی را موجب فرصت‌سازی فعالیت‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و کاهش اثرات تهدیدهای ملی نظیر تحریم‌های اقتصادی خواند و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مبتنی بر تفکر جهادی بدون شک بخش زیادی از آسیب‌های اقتصادی را ترمیم می‌شود.