بایدن: ترامپ با بازگشایی مدارس می خواهد مبارزات انتخاباتی‌اش را نجات دهد

گروه جهان الف،   3990426093

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تاکید کرد، رئیس جمهوری این کشور اصرار به بازگشایی مدارس دارد تا بتواند مبارزات انتخاباتی‌اش را نجات دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با نگرانی‌های والدین نسبت به شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و تلاش شان برای برقراری تعادل میان وظایف‌شان نسبت به کارفرماها و خانوادهای‌شان، مدارس سراسر این کشور رویکرد محتاطانه‌ای را برای بازگشایی پس از تعطیلات تابستان اتخاذ کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته مغایر با توصیه‌های کارشناسان دولت در بخش بهداشت عمومی، درخواست بازگشایی مدارس را مطرح کرد. ترامپ تهدید کرده که اگر مدارس بازگشایی نشوند، بودجه فدرال آنها را قطع خواهد کرد.

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در رویدادی با حضور ۲۵ اهداکننده مالی که در آن ۳.۸ میلیون دلار کمک مالی برای کمپین انتخاباتی‌اش جمع‌آوری شد به کودکان و نوجوانانی که در این باره سوال داشتند، گفت: ما باید اکنون سخت تلاش کنیم تا ویروس کرونا را تحت کنترل بگیریم. اما ترامپ نمی‌خواهد سخت تلاش کند. او فقط می‌خواهد مدارس باز شوند چرا که می‌ترسد اگر مدارس باز نشوند این مساله به شانس پیرزی مجددش در انتخابات لطمه بزند.

همزمان با نارضایتی برخی رای‌دهندگان نسبت به نحوه پاسخگویی ترامپ به پاندمی کرونا، بسیاری از نظرسنجی‌ها پیشتازی بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نشان داده‌اند. آمریکا از نظر شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در جهان در رتبه اول است.

بایدن از دولت فدرال خواسته تا خزانه‌های دولتی ایالتی و محلی را که به خاطر واکنش به ویروس کرونا خالی شده‌اند مجدد پر کند تا حقوق معلمان پرداخت شود. وی همچنین خواستار تخصیص بودجه برای کمک به مدارس به منظور خریداری تجهیرات حفاظتی و انجام تغییراتی برای حمایت از رعایت فاصله اجتماعی و آموزش آنلاین شد.

ترامپ و طرفدارانش به نیازهای آموزشی کودکان و اقتصاد به عنوان برخی دلایل برای اصرار ترامپ برای بازگشایی مدارس اشاره کرده‌اند.