آخرین تصمیمات IOC برای تغییر سیستم کسب سهمیه المپیک

گروه ورزشی الف،   3990426062

در نشست هیئت اجرایی IOC اصلاحات سیستم کسب سهمیه المپیک توکیو در برخی رشته‌ها نهایی شد.

به گزارش میزان به نقل از سایت کمیته بین‌المللی المپیک، IOC اصلاحاتی که فدراسیون‌های جهانی در سیستم کسب سهمیه المپیک توکیو ایجاد کرده‌اند را تایید و اسامی آن رشته‌ها را نیز اعلام کرد. در این مسیر همکاری نزدیکی بین IOC و فدراسیون‌های جهانی برای اعمال این اصلاحات انجام گرفت و از یک گروه از نمایندگان ورزشکاران و کمیته ملی المپیک کشورها هم در این مورد مشاوره گرفته شد که به شرح زیر است: 

* آخرین مهلت زمان کسب سهمیه المپیک ۲۹ جون ۲۰۲۱ (۸ تیر ۱۴۰۰) است و آخرین مهلت برای بازبینی نفراتی که واجد شرایط حضور در المپیک هستند، ۵ جولای ۲۰۲۱ (۱۴ تیر ۱۴۰۰) است.

*در رشته‌های دوچرخه‌سواری (جاده و پیست)، سوارکاری، سافت بال و هاکی کسب سهمیه تمام شده و کشورها باید خودشان ورزشکار اعزامی به المپیک را انتخاب کنند چرا در این رشته‌ها سهمیه‌ها به نام کشور است.

*رشته‌های زیر همان سیستم کسب سهمیه المپیک خود را که از ابتدا اعلام شده بود ادامه می‌دهند و فقط  دوره کسب سهمیه آنها تمدید می‌شود. اسامی این رشته‌ها به شرح زیر است:  

تیروکمان، بیس بال، بسکتبال سه نفره، شیرجه، بوکس، قایقرانی (آبهای آرام و اسلالوم)، شمشیربازی، فوتبال، گلف، ژیمناستیک، کاراته، هندبال، پنجگانه مدرن، تیراندازی، کوهنوردی، تنیس روی میز، راگبی، بادبانی، سه گانه، تنیس و واترپلو

*رشته‌های شنا، بدمینتون، رویینگ، اسکیت تکواندو و کشتی تغییرات جزیی را در سیستم کسب سهمیه خود انجام داده‌اند.

*رشته‌های دوومیدانی، دوچرخه‌سواری (BMX و کوهستان)، وزنه‌برداری، بسکتبال و جودو تغییرات عمده‌ای در سیستم کسب سهمیه خود ایجاد کرده‌اند.

با توجه به وضعیت جهان، تاریخ و مکان تمام رویدادهای کسب سهمیه المپیک در حال تعیین است و سپس توسط فدراسیون‌های جهانی منتشر می‌شوند. تمام تصمیمات هم به فدراسیون‌های جهانی ابلاغ شده و جزییات مربوط به رشته در سیستم کسب سهمیه المپیک مشخص می‌شود.