همچنان می‌سوزد!/ ناو جنگی آمریکا پس از ۳ روز خاموش نشده است

گروه جهان الف،   3990426056

ناو جنگی آمریکا که بر اثر یک انفجار از ۳ روز پیش طعمه حریق شده است، همچنان می‌سوزد و بیش از ۴۰۰ آتش‌نشان هنوز نتوانسته‌اند آتش را مهار کنند.  

به گزارش وطن امروز، ناو جنگی آمریکا که بر اثر یک انفجار از ۳ روز پیش طعمه حریق شده است، همچنان می‌سوزد و بیش از ۴۰۰ آتش‌نشان هنوز نتوانسته‌اند آتش را مهار کنند. ناو جنگی بونهایم ریچارد صبح یکشنبه بر اثر یک انفجار داخلی، دچار آتش‌سوزی شد و از آن زمان هنوز آتش و دود در این ناو چند میلیارد دلاری ادامه دارد.

تارنمای نیروی دریایی آمریکا سه‌شنبه‌شب به وقت محلی نوشت: آتش‌نشانان شهر سن‌دیگو (شهری که این ناو جنگی برای تعمیر در آن پهلو گرفته است) و ملوانان برای نجات این ناو تلاش می‌کنند. علاوه بر آنها، چند بالگرد از اسکادران سوم هم بیش از 1200 بار مخازن آب خود را بر روی این ناو تخلیه کرده‌اند تا سطوح فوقانی و عرشه را خنک نگه دارند که شاید آتش‌نشانان بتوانند روی عرشه حضور یابند.

بونهایم ریچارد یکی از ناو‌های هواپیمابر سبک آمریکاست که برای ارتقای آن قراردادی تا ۲۵۰ میلیون دلار داشته است.

قرار بود این ناو حامل جنگنده‌های اف‌۳۵بی برای اقیانوس آرام بویژه دریای جنوبی چین باشد. فیلیپ سوبک، فرمانده یگان سوم دریایی آمریکا تایید کرده است آتش‌سوزی با یک انفجار در عمق پنجم این کشتی شروع شده، اما تاکنون دلیل این انفجار مشخص نشده است. بسیاری از کارشناسان ارشد نظامی در 3 روز گذشته نسبت به این حادثه اظهار نظر کرده‌اند که به اعتقاد همه آنها، این ناو دیگر نمی‌تواند به ماشین جنگی آمریکا بازگردد.

خطر انفجار 4 میلیون لیتر سوخت

ناو جنگی بونهایم ریچارد به پهلو کج شده و با توجه به درجه حرارت  بالایی که حاصل از آتش‌سوزی و وجود ۴میلیون لیتر سوخت در این ناو است، بیم انفجار دوباره آن می‌رود.

نیویورک‌تایمز افزود: این بدترین واقعه انفجار و آتش‌سوزی در تاریخ برای یک رزم‌ناو آمریکایی آن هم خارج از منطقه درگیری به شمار می‌رود.

دریابان فیلیپ سوبک، فرمانده یگان سوم دریایی آمریکا درباره آسیب‌ها به بدنه این ناو جنگی به خبرنگاران گفت آتش‌سوزی منجر به از بین رفتن بخش‌هایی از بدنه کشتی شده است اما وی پاسخ روشنی به این پرسش که آیا تمام بدنه بیرونی این ناو آسیب ‌دیده است، نداد.

به نوشته نیویورک‌تایمز، این فرمانده نیروی دریایی آمریکا درباره اینکه امیدی به نجات این ناو جنگی می‌رود به خبرنگاران گفت: در حال حاضر هرکاری را برای نجات این ناو انجام می‌دهیم اما اولویت اطفای آتش است و آنگاه برآورد میزان خسارت‌ها.