رودخانه‌های گلستان طغیانی شد /‌ سیلاب منطقه شرق ‌را دربرگرفت / خسارت ‌به منازل ‌و زمین‌های کشاورزی

گروه اجتماعی الف،   3990426050

بارش‌های رگباری که از دو سه روز گذشته در گلستان به ویژه در مناطق شرقی استان آغاز شد همچنان ادامه دارد و صبح امروز طغیانی شدن رودخانه‌ها در برخی مناطق از جمله آزادشهر و جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از کلاله، خسارت‌هایی به بار آورد.

به گزارش تسنیم، فعالیت سامانه بارشی که از سه روز قبل در استان گلستان آغاز شد، سبب بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش نسبتا شدید باد در بخش‌هایی از استان به ویژه در شرق استان شد.

روز گذشته بارش شدید باران سبب جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از شهرستان مراوه‌تپه شد که خسارت به منازل مسکونی، جاده، زمین‌های کشاورزی و غیره را در پی داشت.

همچنین بارش شدید باران دیروز در گرگان سبب بسته شدن جاده زیارت و توسکستان شده بود که با کمک عوامل راهداری این جاده‌ها بازگشایی شده است.

صبح امروز نیز در پی فعالیت این سامانه بارشی و وقوع بارش‌های رگباری رودخانه‌ها در شهرستان آزادشهر طغیان کرد و سبب جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شد.

در شهرستان کلاله نیز بارش‌های نقطه‌ای سبب جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی معابر و خسارت به منازل مسکونی و اراضی کشاورزی شده است.

مدیریت بحران استان گفته دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی در حال کمک‌رسانی به این مناطق هستند و برآورد خسارت‌ها نیز به زودی انجام می‌شود.