پمپئو: اروپا موافق تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است

گروه جهان الف،   3990425188 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه آمریکا از تصمیم کشورش به وضع تحریم هائی علیه خط لوله انتقال گاز «تُرک استریم»، «نورد استریم ۲» و شرکت «هوآوی» خبر داد.

پمپئو: اروپا موافق تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی از وضع تحریم هائی علیه خط لوله انتقال گاز «تُرک استریم»، پروژه «نورد استریم ۲» و نیز شرکت چینی «هوآوی» توسط کشورش خبر داد.

پمپئو در این خصوص اعلام کرد: امروز وزارت خارجه راهنمای عمومی برای تحریم‌های مشمول قانون «کاتسا» در خصوص خط لوله انتقال گاز «جریان تُرک» و پروژه «نورد استریم ۲» را به روز رسانی می کند. بر این اساس، سرمایه گذاری یا هر گونه فعالیت مرتبط با خط لوله های صادرات انرژی روسیه با خطر تحریم های آمریکا مواجه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از کنفرانش مطبوعاتی امروز خود در خصوص چین نیز اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا برخی از کارکنان خاص شرکت های فن آوری چین مانند شرکت هوآوی را تحت تحریم قرار خواهد داد.

بر اساس قانونی که به «کاتسا» شهرت یافته است، هر کشور یا سازمانی که با شرکت های روسی قرارداد تسلیحاتی منعقد کند تحت مجازات های اقتصادی آمریکا قرار خواهد گرفت.

پمپئو در ادامه در خصوص ایران نیز گفت: ما به کارزار تحریم علیه ایران ادامه داده و از همه دولت های مسئول (!) نیز می خواهیم تا در این مسیر به ما بپیوندند.

وی در این باره با طرح ادعائی مضحک مدعی شد: تقریباً همه اتفاق نظر دارند که تحریم‌ تسلیحاتی علیه ایران باید تمدید شود و متحدان اروپایی ما هم همین نظر را دارند. آنها نیز نگران هستند که بعد از انقضای تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در 18 اکتبر چه اتفاقی روی خواهد داد؛ بر این اساس، اجماع نظر بزرگی در این راه وجود دارد که چگونه به این هدف برسیم؛ البته دیدگاه های متفاوتی در این خصوص وجود دارد.

پمپئو در ادامه اضافه کرد: همه به صورت خصوصی و هم به صورت جمعی در شورای امنیت گفته ایم که این تحریم تسلیحاتی باید تمدید شود؛ امیدوارم که این کار را بتوان در شورای امنیت انجام داد؛ اما اگر این کار از طریق این شورا به نتیجه نرسد، آماده‌ایم که هرکاری را که بتوانیم در این زمینه انجام دهیم و معتقدیم که در نهایت به هدفمان خواهیم رسید.