نماینده مجلس: استفاده از ارز دیجیتال در شرایط تحریم اهمیت دارد

گروه سیاسی الف،   3990425132

رضاخواه نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در شرایط تحریم، استفاده از ارز‌های دیجیتال باعث رشد اقتصادی می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مجلس: استفاده از ارز دیجیتال در شرایط تحریم اهمیت دارد

به گزارش مهر، مجتبی رضاخواه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره طرح تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال، اظهار داشت: کاربرد اینترنت در زندگی امروز بسیار زیاد شده و به دلیل شیوع ویروس کرونا، برخی از مشاغل دچار مشکل شده‌اند که در مقابل، فضای مجازی و بحث اقتصاد دیجیتال باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به تحریم‌ها، ما نمی‌توانیم نفت خود را بفروشیم و در این شرایط، استفاده از ارز‌های دیجیتال باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با نمایندگان فرمودند که فضای مجازی به برنامه کوتاه مدت و میان‌مدت نیاز دارد که باید فرمایشات ایشان مورد توجه قرار گیرد.

رضاخواه با بیان اینکه اهمیت فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال بسیار ویژه است، اظهار داشت: ما در حال حاضر بانک اطلاعاتی لازم برای آنکه افراد مورد نیاز کشور شناسایی شوند، نداریم و در این راستا نیاز به قانونگذاری احساس می‌شود.

وی متذکر شد: روز گذشته جلسه‌ای با کمیسیون‌های اقتصادی و فرهنگی مجلس برگزار کردیم که آیا اقدامات کمیسیون ویژه فضای مجازی با وظایف این کمیسیون‌ها تداخل دارد؛ همه گفتند این‌چنین نیست و از تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی حمایت کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال به دنبال آن هستیم که شکل‌گیری دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات تسریع شود.

وی افزود: همچنین در حوزه قانونگذاری به دنبال آن هستیم که پیش‌نویس قانون استفاده از ارز‌های دیجیتال و همچنین قانون حفاظت از حریم خصوصی را آماده کنیم.

رضاخواه تصریح کرد: اشتراک‌گذاری اطلاعات و داده‌هایی که به رشد اقتصادی کمک می‌کند، اهمیت زیادی دارد که قانونی در این زمینه وجود ندارد.