لودریان با چه اهدافی به لبنان سفر می‌کند؟

گروه جهان الف،   3990422200

منابع مطلع از سفر آتی وزیر خارجه فرانسه به لبنان و رایزنی با مقامات ارشد لبنانی درباره آخرین تحولات این کشور خبر دادند.

به گزارش فارس، وزیر خارجه فرانسه قصد دارد طی روزهای آتی به عراق و لبنان سفر کند.

به نوشته وبگاه لبنانی «نهارنت» به نقل از روزنامه «الشرق الاوسط» «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در سفر این هفته خود به لبنان با «میشل عون» رئیس جمهور، «نبیه بری» رئیس مجلس، «حسان دیاب» نخست وزیر دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

یک مقام ارشد فرانسوی  که به نام وی اشاره‌ای نشده، در این زمینه گفت: «پاریس هنوز در انتظار نشانه‌های مثبت جدی در مورد تمایل مقامات لبنان جهت مقابله با بحران تشدید کننده در این کشور است.»

این مقام فرانسوی افزود که پیام دیگر پاریس به طرف لبنانی این است که نباید برای کمک به لبنان بر دوستان خارج از کشور حسابی باز کنند. برخی مقامات مطلع دیگر گمانه زنی‌ها درباره توافق پشت پرده پاریس و واشنگتن در زمینه جایگزینی با دولت کنونی حسن دیاب را تکذیب کردند.

 به نوشته نهار نت، این منبع فرانسوی همچنین تاکید کرد که پاریس بارها تاکید کرده اولویت اصلی‌اش کمک به لبنان است و این کشور نباید  در تنش بین ایران و آمریکا وارد شود.

نخست‌وزیر لبنان به تازگی در پی دیدار با شیخ «عبداللطیف دریان» مفتی اهل سنت لبنان بر عدم استعفای دولت کنونی تأکید کرد. دیاب گفته که  دولت با طرح‌های مختلف مانند تهیه بسته‌های کمکی برای خانواده‌های فقیر، تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد به بخش صنعتی و زراعی و امثال آن تلاش می‌کند از رنج شهروندان لبنانی بکاهد.