پیش‌بینی افزایش قربانیان کرونا در آمریکا

گروه جهان الف،   3990422101

متخصصان آمریکایی نسبت به طغیان مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور هشدار دادند.

پیش‌بینی افزایش قربانیان کرونا در آمریکا

به گزارش ایسنا، با وجود اینکه موارد ابتلا و بستری در بیمارستان‌های دو ایالت فلوریدا و تگزاس افزایش شدیدی داشته و رکورد بالای آمار روزانه مبتلایان در این کشور طی روزهای اخیر ثبت شده، آمار نشان می‌دهد که در روزهای اخیر موارد روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده روند کاهشی پیدا کرده است.

با این حال به گفته محققان، کاهش آمار مرگ و میر ادامه پیدا نخواهد کرد چون فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ زمانی رخ می‌دهد که به طور معمول حدود چند هفته از زمان آلوده شدن فرد به کروناویروس گذشته باشد. کارشناسان پیش بینی کرده‌اند افزایش موارد ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها می‌تواند افزایش موارد فوتی را به همراه داشته باشد.

بررسی‌های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد میانگین موارد روزانه فوت ناشی از این بیماری در آمریکا از ۵۷۸ مورد طی دو هفته گذشته به ۶۶۴ مورد در دهم ماه جولای رسیده است. موارد روزانه فوتی در ۲۷ ایالت این کشور طی این بازه زمانی افزایش داشته است.

در ایالت کالیفرنیا متوسط موارد فوتی در یک روز ۹۱ و در تگزاس ۶۶ مورد بوده است. ایالتهای فلوریدا، آریزونا، ایلی نوی، نیوجرسی و کارولینای جنوبی نیز با افزایش قابل توجهی از موارد فوتی روبرو بوده اند.

به گزارش لس آنجلس تایمز، تاکنون بیش از ۱۳۷ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.