قیمت هر شانه تخم‌مرغ چقدر است؟

گروه اقتصادی الف،   3990421122

ستاد تنظیم بازار با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: قیمت عرضه هر شانه تخم مرغ کمتر از ۲۰ هزار تومان است.

قیمت هر شانه تخم‌مرغ چقدر است؟

به گزارش الف به نقل از وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد تنظیم بازار با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص قیمت تخم مرغ و مجموع تدابیر صورت گرفته در بازار این کالا اعلام کرد: مجموع اقدامات صورت گرفته در کنترل صادرات تخم مرغ که به واسطه نرخ ارز روند شتابانی به خود گرفته بود و همچنین تامین نهاده مرغداران مرغ تخم گذار از طریق تشکل‌های مربوطه، حذف واسطه‌ها صورت گرفته و این تدابیر سبب شده تا قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری که از سوی ستاد تنظیم بازار ۱۱ هزار تومان تعیین شده بود به ۹۵۰۰ تومان کاهش یابد.

پیش از این هر کیلوگرم تخم مرغ با قیمت بالاتر از ۱۱ هزار تومان عرضه می‌شد که هم اکنون به زیر قیمت ۹۵۰۰ تومان درب مرغداری رسیده و تمام شبکه‌های توزیع از جمله میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف خرده فروش مکلف هستند نسبت به رعایت قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ در مبادی عرضه به نرخ ۱۱ هزار تومان اقدام کنند.

بر این اساس قیمت هر شانه تخم مرغ با توجه به وزن آن (۱.۷ تا ۱.۸ دهم کیلوگرم) کمتر از ۲۰ هزار تومان خواهد بود. ضمن اینکه تمام حوزه‌های نظارتی در صورت مشاهده عدم رعایت قیمت مصوب مکلف به برخورد جدی با شبکه عرضه کننده این کالا هستند.