در سال جهش تولید ۷۵ درصد فعالان اقتصادی کرمان دغدغه مالیاتی و بانکی دارند

گروه اقتصادی الف،   3990419106

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: در بررسی فضای کسب و کار استان و بر اساس ارزیابی شاخص ها، میزان ۷۵ درصد فعالان اقتصادی استان کرمان دغدغه بیمه، بانک و مالیات دارند.

سیدمهدی طبیب زاده روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: مالیات پس از بانک در راس دغدغه های فعالان اقتصادی قرار دارد و محدودیت های قوانین و مقررات و شدت پیگیری ها برای قصور مالیات برای فعالان اقتصادی استان کرمان مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: درخواست داریم که سازمان امور مالیاتی با رفع محدودیت ها امکان تعامل با فعالان اقتصادی را افزایش دهد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با طرح این سوال که چه اتفاقی در توسعه و افزایش درآمد فعالان اقتصادی رخ داده که هرسال میزان درآمدهای مالیاتی افزایش می یابد؟ گفت: استان کرمان در پرداخت مالیات رتیه نخست تا سوم کشور را دارد و قوانین سخت گیرانه برای فعالان اقتصادی چالش هایی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه امسال با رشد فزاینده مالیات در استان کرمان روبرو هستیم تصریح کرد: مشکلات کشور را درک می کنیم و کشور باید با مالیات اداره شود اما افزایش این درآمدها باید به سمت افرادی دارای فرار مالیاتی برود.

طبیب‌زاده گفت: ستاد رفع موانع تولید تسهیلاتی برای شرکت های تولیدی تصویب کرده که تسهیلات باید شامل اشخاص حقوقی تولید کننده نیز شود و در این زمینه نیاز به اصلاح قوانین وجود دارد.

وی عنوان کرد: در شرایط دشوار کنونی مشکلات بسیاری ازجمله افزایش قیمت، پیمان سپاری و محدودیت ارزی برای فعالان اقتصادی وجود دارد و سازمان امور مالیاتی که در سود آنان شراکت دارد باید با تفویض اختیارات به مدیران استانی و استفاده از ظرفیت های قانون به تولید کنندگان کمک کند و اگر اتفاق نیفتد از تولید کننده خبری نخواهد بود که درآمدهای کشور را تامین کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تاکید کرد: دولت مالیات به‌حق را دریافت کند و اشکالات در نظام مالیاتی را اصلاح کنید که رابطه متقابل دوستانه و منطقی با فعالان اقتصادی برقرار شود.

کرمان بیش از سهم خود مالیات پرداخت می‌کند

یکی از مودیان مالیاتی استان کرمان گفت: سهم مالیاتی این استان سه هزار میلیارد تومان بوده که چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وصول شده است.

محمدحسین قربانی افزود: با توجه به تنوع فعالیت مودیان مالیاتی و فعالان اقتصادی باید هیات های مودیان و ارقام پرونده ها به صورت تخصصی برگزار شود که امور جاری از لحاظ ارزش افزوده و اعداد و ارقام سطح بندی شود.

وی اضافه کرد: پرونده های با ارقام بزرگتر به هیات های خاصی مطرح شود که از مودیان دفاع شود.

این مودی مالیاتی استان کرمان گفت: اجرای قرارداد در هیات های حل اختلاف توسط کارشناسان سازمان بررسی می شود که در صورتی که از ظرفیت کارشناسان رسمی و حسابداران رسمی استفاده کنیم، رضایت خاطر مودیان را در این بخش خواهیم داشت.