وضعیت کنترل کرونا در یزد مناسب نیست

گروه سلامت الف،   3990419073

استاندار کرمان با بیان اینکه اماکن و ادارات و دستگاه های با مراجعات بالا از جمله تالارها، شهرداری ها، باشگاه های ورزشی باید تحت کنترل بیشتر قرار داشته باشند، اظهار کرد: مصوبه استانی تعطیلی تالارهای پذیرایی نداریم، بلکه با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت نکات بهداشتی برقرار هستند و کارشناس بهداشت محیط به عنوان ناظر در این اماکن مقیم گذاشته شده است.

دکتر "محمدجواد فدائی" صبح امروز 19 تیرماه در دومین جلسه کارگروه نظارت و بازرسی طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس به افزایش موارد بیماری کرونا ویروس در استان طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: متوسط روزی ۵ نفر فوتی و ۷۰ نفر بستری جدید در بیمارستان‌های استان را داریم که وضعیت مناسبی نیست.

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه راه حل مقابله با بیماری کرونا، رعایت نکات بهداشت فردی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی همه افراد جامعه است، افزود: خستگی کادر درمان را هم باید در نظر داشت که ماه‌های گذشته تمام وقت خود را صرف درمان و مراقبت از مبتلایان کرده‌اند.

فدائی اظهار کرد: ۲۰ گروه نظارت بهداشتی، بازرسی جدی بر مجموعه خود را انجام خواهند داد و با موارد تخلف برخورد می کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه اماکن و ادارات و دستگاه های با مراجعات بالا از جمله تالارها، شهرداری ها، باشگاه های ورزشی باید تحت کنترل بیشتر قرار داشته باشند، اضافه کرد: مصوبه استانی تعطیلی تالارهای پذیرایی نداریم، بلکه با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت نکات بهداشتی برقرار هستند و کارشناس بهداشت محیط به عنوان ناظر در این اماکن مقیم گذاشته شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر نوذر نخعی مشاور دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه فاصله گذاری، تهویه و جریان مناسب هوا، استفاده از ماسک را سه گزینه اصلی در چک لیست‌های نظارت عنوان کرد و گفت: اجرای این نکات میتواند کمک موثری به کاهش موارد ابتلا بیماری باشد.

براساس این گزارش، ۲۰ گروه نظارتی ذیل ستاد فرماندهی و مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان، کنترل و بازرسی بر اجرای صحیح نکات بهداشتی و مراقبتی را در دستگاه‌ها، سازمان‌ها، اماکن مختلف به عهده دارند.