ادعای جدید موساد علیه ایران همزمان با تلاش برای تحمیق اروپا

گروه جهان الف،   3990417160

همزمان با تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تطمیع و تحمیق کشورهای اروپایی درباره ایران، سرویس جاسوسی صهیونیست ها ادعای جدیدی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرده است.

 به گزارش مهر، افرادی که اخبار مرتبط با ایران به ویژه مباحث مربوط به روابط خارجی آن را دنبال می‌کنند به خوبی از نحوه فعالیت صهیونیست‌ها علیه تهران به ویژه در مواقع حساسی که قرار است کشورهای غربی تصمیم مهمی را درباره جمهوری اسلامی بگیرند آگاه هستند.

نمونه‌های بارز و نه چندان قدیمی این عملکرد، گزارش‌های دروغین و ادعاهای اثبات نشده ای بود که صهیونیست‌ها در زمان انجام مذاکرات منجر به برجام علیه ایران مطرح کرده و باعث می‌شدند تا کشورهای غربی در تصمیم گیری های خود به بیراهه بروند.

اخیراً نیز صهیونیست‌ها با طرح ادعایی درباره «تورقوز آباد» موجب شده بودند تا آژانس بین المللی انرژی اتمی مدت زمانی را برای پی بردن به صحت و سُقم این ادعا صرف کند. البته هنوز صحت این ماجرا برای آژانس تائید نشده و در پی گرفتن مجوز بازرسی از ایران در این رابطه است.

در راستای همین برنامه اکنون که موضوع ایران و بحث تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت مطرح است و آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت را راضی به این کار کند صهیونیست‌ها بار دیگر دست به کار شده و ادعای جدیدی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرده اند.

مطمئناً در شرایطی که تل آویو تحت فشار زیاد انتقادات قرار دارد، کشورهای دیگر توجه چندانی به فرافکنی‌های مقامات رژیم صهیونیستی درباره کشورهای دیگر نشان نمی‌دهند از همین رو برای خلاص شدن از این فشارها بهتر است «دروغی بزرگ» گفته شود تا همه نگاه‌ها متوجه آن شده و فرصتی برای بازیابی توان از دست رفته صهیونیست‌ها فراهم شود

در همین رابطه تایمز اسرائیل در شماره روز سه شنبه خود و در راستای سیاست کلان رهبران این رژیم برای تحمیق اروپا، در گزارشی دروغین مدعی شده است: موساد حملات ایران به سفارتخانه‌های اسرائیل در کشورهای اروپایی را خنثی کرد.

تایمز اسرائیل در ادامه به گزارشی که روز دوشنبه از سوی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شده، اشاره و نوشته است: نام کشورهایی که این حملات قرار بوده در آنها انجام شود اعلام نشده اما همکاری اسرائیل با این کشورها در خنثی سازی عملیات‌ها مؤثر بوده است.

این رسانه‌های صهیونیستی توضیح بیشتری درباره چنین عملیات‌های خیالی نداده اند.

از سوی دیگر ادعای جدید در حالی مطرح شده که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم به تمدید مأموریت «یوسی کوهن» تا شش ماه دیگر گرفته است.

در حالی که مدت زمان مأموریت کوهن به عنوان رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است، اما تمدید زمان مأموریت او به دلایل نگرانی‌های امنیتی عنوان شده است.

طی پنج سال گذشته کوهن ریاست سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» را برعهده داشت و قرار بود که او در پایان سال میلادی جاری از این مقام کنار رود، اما درخواست نتانیاهو باعث شده تا او تا ۲۰۲۱ در مقام خود باقی بماند.

بسیاری از تحلیلگران رژیم صهیونیستی در زمان انتخاب کوهن به عنوان رئیس موساد، به این نکته اشاره کردند که موضع مشترک او با نتانیاهو در موضوع ایران، عامل اصلی انتخاب کوهن به این سِمت از طرف نتانیاهو بوده است.

تلاش برای کم کردن فشارها بر تل آویو

رژیم صهیونیستی از مطرح کردن این ادعا علاوه بر تحمیق کشورهای اروپایی و تحریک آنها علیه ایران یک هدف دیگر را نیز دنبال می‌کند و آن کم کردن فشارهای بین المللی بر تل آویو در خصوص موضوع طرح الحاق کرانه باختری است.

رژیم صهیونیستی از مطرح کردن این ادعا علاوه بر تحمیق کشورهای اروپایی و تحریک آنها علیه ایران یک هدف دیگر را نیز دنبال می‌کند و آن کم کردن فشارهای بین المللی بر تل آویو در خصوص موضوع طرح الحاق است

طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی از جمله مهم‌ترین محورهای کارزار انتخاباتی بنیامین نتانیاهو برای تصدی دوباره سِمت نخست وزیری بوده است. او قول داده بود که بیش از ۱۳۰ شهرک در کرانه باختری و دره رود اردن که اسرائیل از سال ۱۹۶۷ آن را اشغال کرده به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند. شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار صهیونیست را در خود جای داده‌اند.

در اصل رژیم صهیونیستی قصد اشغال رسمی کرانه باختری و تمام شهرک‌های صهیونیستی در آن را دارد که حدود ۳۰ درصد از مساحت این منطقه را تشکیل می‌دهد. اقدامی که نقض تمامی قوانین بین المللی به شمار می‌رود.

مطرح شدن این طرح واکنش‌های منفی زیادی را در جهان دربر داشته به طوری که هر روزه اغلب رسانه‌های جهان گزارش‌ها و مطالب زیادی را در مخالفت با طرح الحاق و هشدار به رژیم صهیونیستی درباره عواقب اجرای آن منتشر می‌کنند.

مطمئناً در چنین شرایطی که تل آویو تحت فشار زیاد انتقادات قرار دارد، کشورهای دیگر توجه چندانی به فرافکنی‌های مقامات رژیم صهیونیستی درباره کشورهای دیگر نشان نمی‌دهند از همین رو برای خلاص شدن از این فشارها بهتر است «دروغی بزرگ» گفته شود تا همه نگاه‌ها متوجه آن شده و فرصتی برای بازیابی توان از دست رفته صهیونیست‌ها فراهم شود.