بخش خصوصی در حال ساخت ۲۲۰ سینما است

گروه فرهنگی الف،   3990417040

معاون سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه این سازمان در سال‌های اخیر در کارها جدیت زیادی داشته و بهبود سینماها ورود کرده است گفت: در کشور حدود ۲۲۰ سینما توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

بخش خصوصی در حال ساخت ۲۲۰ سینما است

به گزارش تسنیم، رمضانعلی حیدری خلیلی شامگاه دوشنبه در مراسم بازگشایی سینما فردوسی بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان امور سینمایی کشور در سال‌های اخیر در کارها جدیت زیادی داشته و بهبود سینماها ورود کرده است.

وی گفت: یکی از راه‌های توسعه سینماها فعالیت های سینمایی استان‌ها است؛ سالانه تفاهم نامه با ادارات کل ارشاد استان ها منعقد می‌شود که در آن بیش از 18 عنوان فعالیت سینمایی است.

معاون سازمان امور سینمایی کشور افزود: ساخت فیلم‌های کوتاه و فیلم هایی که ظرفیت های استان را هدف قرار می‌دهد یکی از اهداف است و تولید فیلم مستند توسط مستندسازان محور دوم فعالیت های ما است.

حیدری خلیلی تصریح کرد: در هر استان پردیس سینمایی امید افتتاح می‌شود و در خراسان جنوبی شهر منتخب طبس بوده که نقشه آن‌طراحی شده و در مرحله مناقصه قرار دارد که تا دو هفته آینده نتایج مناقصه مشخص و پیمانکار معرفی می شود و پروژه زودبازده پردیس سینمایی امید طبس امسال افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این پردیس سینمایی ظرفیت جشنواره های ملی و منطقه ای را دارد؛ در کشور حدود 220 سینما توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

معاون سازمان امور سینمایی کشور خاطرنشان کرد: انجمن سینمایی فردوس و قاین در دستور کار قرار دارد و در آینده نزدیک چراغ انجمن در این دو شهر استان روشن می شود.

حیدری خلیلی اظهار کرد: سال گذشته جشنواره فیلم کویر و زندگی راه انداز شد و چراغ آن نیز همچنان روشن خواهد بود و با همت اداره ارشاد و فعالان سینمایی منشا خیر و برکت است.

وی افزود: بیش از 10 فیلم توسط فیلم‌سازان با بسته‌های حمایتی سازمان امور سینمایی در اختیار استان قرار می‌گیرد که این آثار و تولیدات می تواند سبب رشد و تعالی استان شود.