نظامیان آمریکایی ۱ میلیارد یورو هزینه روی دست آلمان گذاشته‌اند

گروه جهان الف،   3990416156

یک کارشناس اروپایی در گزارشی هزینه‌های آلمان طی ۱۰ سال گذشته برای نیروهای آمریکایی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.

به گزارش مهر، یک کارشناس اروپایی در گزارشی هزینه‌های آلمان طی ۱۰ سال گذشته برای نیروهای آمریکایی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.

«ابی کارتر»، کارشناس مسائل آلمان در وبگاه آلمانی «آی ام اکسپت» در گزارشی نوشت: طی ۱۰ سال گذشته، دولت فدرال آلمان بیش از یک میلیارد یورو را برای استقرار نیروهای آمریکایی هزینه کرده است.

وی در گزارش خود به داده‌های وزارت دارایی آلمان استناد، و اشاره کرده است: پس از تصمیم ترامپ برای خروج ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از نظامیان آمریکایی از آلمان، نحوه و میزان هزینه‌های برلین برای نیروهای آمریکایی در خاک آلمان، مهم شده است.

نویسنده به عنوان کارشناس مسائل آلمان در این گزارش آورده است: آلمان طی ۱۰ سال گذشته ۶۴۸.۵ میلیون یورو را صرف ساختمان و تأسیسات ساختمانی برای نظامیان آمریکایی کرده و ۳۳۳.۹ میلیون یورو در همین مدت برای اقداماتی از جمله دستمزدهای خدماتی و پرداخت هزینه خسارت و برخی آسیب دیدگی‌ها به نیروهای آمریکایی صرف کرده است.

«ابی کارتر» در ادامه به آمار نیروهای آمریکایی در آلمان پرداخته و گفته است که در حال حاضر ۳۵ هزار نظامی آمریکایی در پایگاه‌های نظامی آلمان مستقر هستند.

در این گزارش همچنین به بار مالی استقرار نیروهای آمریکایی برای کاخ سفید نیز پرداخته شده و با استناد به گزارش وزارت دفاع آمریکا اعلام شده است که واشنگتن سال میلادی گذشته به تنهایی حدود ۸.۱۲۵ میلیارد دلار را برای نیروهای خود در آلمان هزینه کرده که این میزان ۶۱ برابر بیشتر از هزینه‌ای است که برلین به میزان ۱۳۲.۴ میلیون دلار برای این نیروها صرف کرده است.