لارگانی: استیضاح رئیس‌جمهور را به صلاح نمی‌دانم

گروه سیاسی الف،   3990416085

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بنده طراح اصلی طرح سوال از رئیس جمهور هستم و حقیقتا بحث استیضاح را به دلیل اینکه جو کشور مشتنج می‌شود به صلاح کشور نمی‌دانم.

لارگانی: استیضاح رئیس‌جمهور را به صلاح نمی‌دانم

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مجلس در مورد احتمال استیضاح رئیس جمهور به عصرایران گفت: الان فقط بحث سوال از رئیس جمهور مطرح  و بحث استیضاح مطرح نیست. محور سوالات هم مسکن، ارز، افزایش قیمت کالاهای ضروری، ازدواج جوانان است .

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: بنده طراح اصلی طرح سوال از رئیس جمهور هستم و حقیقتا بحث استیضاح را به دلیل اینکه جو کشور مشتنج می‌شود به صلاح کشور نمی‌دانم چرا که فرصتی هم از دولت باقی نمانده است که ما بخواهیم استیضاح را طرح کنیم.

نماینده فلاورجان (اصفهان) خاطر نشان کرد: در بحث سوال از رئیس مجلس درخواست داریم که اتفاقی که دوره قبل افتاد تکرار نشود. در مجلس دهم باید طبق آئین نامه وقتی نمایندگان رای منفی به پاسخ های رئیس جمهور دادند به قوه قضائیه ارجاع می شد اما متاسفانه همین جا کار را تمام کردند و به قوه قضائیه ارجاع نشد و الان ما می خواهیم که این سوالات در صورت رای مجلس به قوه قضائیه ارجاع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: یکی از محورهای سوالات بحث ارز 4200 است که باید روشن شود این ارز را به کدام نورچشمی ها داده‌اند. این پول بیت المال است و در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفته است و رئیس جمهور باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی: یک روز ماندن روحانی سرکار جز فساد و خرابی برای کشور ثمری ندارد

همچنین محمدتقی نقدعلی در مورد استیضاح رئیس جمهور به عصرایران گفت: اکیدا و شدیدا بر بحث استیضاح رئیس جمهور مصر هستم چراکه می دانم سوال، تذکر دادن و پیگیری‌های پایین‌تر از استیضاح و عدم کفایت  جواب نمی دهد. ما دیدیدم در مجلس گذشته از 5 سوالی که از رئیس جمهور مطرح شد نمایندگان از 4 سوال  آن هم در مجلسی که فضای عمومی آن وکیل الدوله ای بود قانع نشدند و در نهایت به دلیل مماشات و مسامحه این سوالات به سیستم قضایی ارسال نشد.

نماینده خمینی شهر در مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه آقای روحانی اینگونه احساس کرده است که مجلس در یکسال آینده با وی مماشات می کند ومجبور است با او بسازد ما می خواهیم به وی ثابت کنیم که خیر مجلس مجبور نیست با وی مماشات کند و حتی اگر یک روز هم باقی مانده باشد ما بحث استیضاح را مطرح می کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خاطر نشان کرد: ازلحظه ای که در جلسه علنی یکشنبه مجلس اخطار قانون اساسی در مورد استیضاح رئیس جمهور را مطرح کردم تعداد کثیری از نمایندگان نیز بر بحث استیضاح تاکید کردند. ما هنوز به مرحله جمع آوری امضا نرسیده‌ایم چراکه برخی از اعضا هیات رئیسه بحث سوال را  مطرح کرده‌اند و باید ببینیم که سوال به کجا می رسد،ولی بنده معتقدم که سوال ثمره و سودی نخواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر نباید روندی اتفاقی بیفتد که تعدادی از نمایندگان به دنبال سوال باشند و عده ای به دنبال استیضاح بلکه باید با دیگر نمایندگان رایزنی کنیم که به وجه الجمعی بین نظرها برسیم ولی نظر بنده این است که تنها چاره کار استیضاح است. یک روز ماندن دولت روحانی سرکار جز فساد و خرابی برای کشور ثمری ندارد.